Monday, July 23, 2012

Makanan ruji time puasa.

Makanan ruji giteww kan? Ye makanan yang utama dan wajib diambil pada bulan puasa. Dulu, makanan wajib mestilah lain, sekarang dah lain. Nak-nak dah menyusu anak ni. Bulan puasa adalah bulan yang phsyco sikit. Sebab takut stok susu berkurang.


Tapikan, tu semua cakap orang kot. So far alhamdulillah..kalau niat betul, maka susu akan bertambah dan bertambah. So pesan penaja think positive dan jangan tension dengan cakap orang :D. Boleh gitu? 


Baru 3 hari puasa, me tak pernah putus ambil dan minum benda ni masa sahur. 


Nak tahu apa?



Anmum : Lacta

Dah jadi peminum tegar Anmum Lacta di bulan puasa. Eh sebelum ni minum juga..tapi selalu skip :D. 



dan yang kedua.

Kurma

Dah jadi pemakan buah kurma yang tegar. Pagi mesti ambil 2-3 biji. Berbuka pun sama. Kalau dulunya, memang haku payah makan kurma sebab tak berapa minat sangat. Tapi, demi Faris haku lahap semua :D.



Korang macam mana? Ada makanan ruji?







6 comments:

Wawa said...

samelah kte...pepagi duk teguk susu n kurma harus jugak...dlu kurma tak pandang lgsg...skang sbb anak, telan kan aje...:p

Byzura Mj (By) said...

Wawa : ha kan? boleh berubah kerna anak. Takpelah. Demi anak nak mmbesar.

Suria bte Karim said...

Dulu sy pon minum gak tuk bykkan susu bdn, tp skrg da stop coz... :-(...
milo, soya, barli pon okey gak tau...

CikNaa said...

haah la by.
sebabkan baby, telan je smua.sedap tidak tolak tepi. huhu. ciknaa minum susu higoat. susu jd lagi pekat kot :)

Byzura Mj (By) said...

Suria bte Karim: ah ah. tp soya panas paling banyak membantu. Dulu slalu je skip. hikhikhik

Byzura Mj (By) said...

CikNaa: kan! dulu by ade try susu kambing Hiraq. La ni nak habiskan stok susu Anmum ni. Hahaha. Suami beli banyak2 dulu.