Thursday, October 1, 2009

Gegaran...

Saja nak share sebab aku turut merasainya.... Ni lah first time aku turut merasa gegaran gempa bumi...

Aku merasai gegaran gempa bumi sebanyak 3 kali. Pada mulanya, aku terasa bangunan opis aku goyang agak kuat. Aku memandang budak sebelah aku..

Eh, ada rasa tak goyang...
Ada..
Kenapa eik?
(memang tak fikir apa-apa...dalam hati, agaknya renovation kat bawah tu kot)..
Rasa pening la..By rasa tak?
Rasa..
Ke kita pening sebab buat coding ni??
sama-sama gelak...

Rasa kali kedua! Aku terasa sedikit panik..

Eh rasa lagi?
Rasa, agaknya cina yang tengah jalan ni..tu rasa goyang..
gelak lagi..

Semua dah bangun...kecuali vendor yang asyik buat kerja..Ada apa-apa ke? Hati dah tak sedap..

Ajak team aku turun.. Salah sorang dah kemas-kemas nak balik. Aku hanya ambil telefon dan keinginan untuk turun.. Call Iz.. Tanya Iz ada rasa goyang-goyang tak. Beliau tak rasa... Call Apek.. Dia dah turun. Dia juga turut merasai.. Suruh aku turun..Katanya dah ramai orang turun..

Aku yang terasa sedikit panik! Dalam hati memang dah fikir macam-macam. Ya Allah, apa dah jadi ni? Ada gempa bumi ke? Nak pergi cabut naik lift, takut apa-apa pulak! Ye lah..takut teperangkap dalam lift la kan? Nak lari pakai high heels. Tanak pakai dah!! (ye ke?) Floor aku lebih kurang agak tinggi, bolehke aku nak lari? Kalau apa-apa jadi cam ne? Aku tak kawin lagi!! (sempat gak fikir eik??). Dosa banyak lagi!! Mak aku macam mana? Haih!! Macam-macam fikir... Nauzubillah


Apek call lagi, suruh aku turun cepat. Takut terjadi apa-apa.. Katanya kang aku pergi kenduri arwah lak.. Hish !! Merepek! Aku tengok vendor rilek je buat kerja. Apa dieorang ni tak takut ke? Maybe dieorang tak fikir apa-apa..

Dalam pukul 7.30 malam. Aku balik. Pasang Sinar (radio yang aku suka dengar bila balik kerja, lagu-lagunya adalah jiwang :P). Rupanya ada gempa bumi di Sumatera...

Ya Allah, ampunilah dosaku dan kedua ibu bapa ku, ahli keluarga ku..
Ampunilah dosa kawan-kawanku..
Ampunilah dosa umat-umat islam..
Selamatkan lah kami dari segala bencana..
Amin....

Itu je yang mampu aku berdoa dalam hati semalam.... :(

Cik By

No comments: