Friday, December 11, 2009

To share something..about work..

Tadi aku terjalan-jalan kat blog Amy (sorry i sebut nama u =D). Dia cerita about kerja. Mogok! Yerp aku sendiri setuju dengan tindakan dia. Gaji tak dapat, buat apa nak pergi kerja.

Wanna to share something, apa yang berlaku kat aku dulu. First kerja, gaji tidak lah semegah mana. Cuma aku cakap di sini, syukur alhamdullilah. Yela baru je graduate tak boleh demand ye dak?

Gaji ok. Tapi socso dan kwsp tak potong. Apa kalian fikir jika socso tak ada? In case lah aku kemalangan waktu pergi kerja. Bukan meminta. Kalau! Tidak mati katakkah aku?

Then, pengalaman kedua..di tempat kerja yang ketiga (gila banyak aku kerja, orang lain graduate terus dapat kerja bagus-bagus). Mula-mula gaji ok. Lama-lama, lambat. Tak tahu kenapa, bos cakap company mengalami kerugian. Tapi aku tengok business jalan je.

Erm..kwsp dah mula tak bayar. Socso lagila..tak nampak batang hidung langsung. Tak boleh tahan... aku blah!

Syukur alhamdulillah, buat masa sekarang. Adakah dugaan-dugaan itu semua..adalah sesuatu yang direncanakan olehNYA sebagai dugaaan untuk aku berjaya dan berjaya?

Kalau ikutkan cakap orang tua, kita ni darah muda. Masih ada perasan memberontak. Tapi perlukah kita berdiam diri ? *fikir-fikirkan..

~ mcm ahli ulamak lak entry ni ;P

No comments: