Friday, August 12, 2011

Masakan seorang isteri *caugh**caugh*

Semalam adalah teringin sangat nak makan ikan siakap stim limau. Ni Suhaida Suhaimi la ni buat aku kecur air liur (tak baik tau). Hahaha. Tengok gambar dia post dah rasa masam-masam kat anak tekak.


So, semalam decided nak masak stim limau. Menjadi ok! Masak dekat rumah kakak. Makan beramai-ramai adalah sangat seronok. Sebab, boleh berebut-rebut makanan. Hehehe.


So inilah masakan semalam. Kailan ikan masin. Hasil air tangan sendiri.

Ikan siakap stim limau...nom nom nom. Hasil air tangan sendiri.

Ayam sambal. Requestor adalah aku. Hasil masakan kakak.

Dan minuman, hanyalah air sirup biji selasih.



Sekian masakan semalam. Harini nak masak sambal sotong ;)



12 comments:

~AmyLiana86~ said...

bestnyer..tetiba lapar..bg r tutorial masak siakap stim limau tu..leh amy cuba nati..huhu

Byzura Mj (By) said...

~AmyLiana86~ : boleh nanti tepek sini k..

Sue Mommy Cinta said...

hahahah sama mcm aku disebabkn panas sangat angkut ngn loyang2 sekali..kui3

arda said...

by, apa ni kasi gmbr je..kasi la resipi sekali :)

Byzura Mj (By) said...

Sue Mommy Cinta: tu akak aku nya idea. aku nak letak dalam bekas lain. dia malas lattew..

Byzura Mj (By) said...

arda : hahaha. baiklah ;)

littlehumblelynn said...

Nanti sila paste resepi siakap stim tuh ok.nak try jugak nih

LittleSunshine said...

teror by masak..sedappnnii

kasihredha said...

wauuu hebat2
menarik belaka

Byzura Mj (By) said...

littlehumblelynn: baik kak :)

farahfatihah said...

hi by..i follow u yer

Lady of Leisure said...

huwa sedapnya menu.. nak nangis tengok.. bila baca ayat last skali, meraung terus sebab sebut sambal sotong favku tuhhhh.. :D