Thursday, May 3, 2012

Pengalaman menerima kedatangan si Tuan Muda Faris.

Assalammualaikum.

Hai korang, ni nak coretkan sikit (tapi banyak) dekat blog pengalaman menerima Tuan Muda Faris di sisi ini. Cewah! Tak tahu nak start dari mana sebenarnya...panjang sangat ceritanya. Tapi, kalau aku taip panjang aku pedulik hape kan?? hahahaha nanti Faris besar, Faris baca ya nak.. semoga beri keinsafan pada Faris bila membacanya :P.


Sebenarnya kan since 32 weeks dah tahu air ketuban dah kurang dan Faris extended breech :(. Masa itu, memang banyak berdoa, tenangkan fikiran... erm macam-macam fikir... Korang tahu apa akibatnya kalau air ketuban kurang? Baby boleh lemas, cacat, tumbesaran terencat... Ya Allah masa tu tak terkata apa..Extended breech juga bahaya..Tapi aku sedapkan hati, Faris selesa duduk begitu.


Sebab tu aku ambil keputusan taknak ceritakan di blog atau mana-mana... aku takut nak dengar cerita orang.. aku perlukan ketenangan.. Memang sangat-sangat memerlukan ketabahan yang kuat untuk teruskan Faris hidup di dunia. Tak mo stress...


Air ketuban pada masa tu, pakar check adalah hanya tinggal 3.9 cm.. sikit sangat! Sampaikan hospital private dah suruh transfer ke hospital besar. Setelah di-decide, aku pilih Hospital Sungai Buluh. Aku redha-seredhanya dan menerima apa yang bakal berlaku..


Lepas itu, aku terus checkup di HSB.. Then Doktor Ahmad kata kena admit.Maybe katanya kena deliver awal.. OHhhhhhhhh masa tu dalam fikiran..erm Faris kena duduk incubator lah nampaknya nanti... Nak taknak kena terima.. Janji aku dan Faris sihat..


So aku terus ke ward bersalin... masa tu, nurse check jantung baby dan jumpa pakar sekali lagi... Oh ya masa dekat private hosp pun ade result darah yang aneh aku terima... darah aku ada virus.. erm..virus apa? Aku pun tak pernah dengar... erm.. kalau ikutkan virus tu disebarkan melalui hubungan seks! OMG! menakutkannnn ok!!


Ades.. terblur plak lepas menyusu Faris.. Later sambung k.. ;)

No comments: