Thursday, April 9, 2009

Bandung dalam kenangan...

masakan sunda

pisang bakar..kalo sane panggil pisang salai..bukan pisang salai mcm kat sini tu

avacado coklat..

5/5/08 aku g Bandung + Jakarta..aku g seminggu ke sane..sgt best...sebab aku suke sgt indon! (ntah nape aku suke indon..hahaha) masih teringat kenangan semasa ke sane... paling best aku dpt makan masakan org kat sane..memang aku pulun giler...berbeza kalo kite makan kat sini..sebab dieorg menggunakan beras/padi bukit..ulam2 kat sane pon sangat segar..kalo kat sini ayam penyek hanya letak kobis + tomato + timun...tapi jauh beza dengan kat sane.. kat sane ulamnye byk sgt..daun selasih + lada hitam muda..wah! best..kat sini susah la nak dpt mcm tu...kat sini ayam penyek tu adalah harga RM 7- 10..kalo kat sane RM 3.50..itu makanan..

Kalo minuman plak aku suke avacado coklat die..yang berharga RM 1.50 segelas..sangat pekat dan sedap! sini air je lebih... kalo aku duk sane pasti kulit ku akan menjadi cantik..hahaha!

Last skali aku kepingin pisang bakar..atas pisang tu die letak butter parut + coklat chip..mase aku g tu aku try kat gerai2 tepi jalan je... minum plak ngan koko..koko die bukan letak susu tin ok! letak susu lembu yg fresh!


p/s: mahu melihat gambar aku ke indon?? tunggu sebab semuanya kat laptop aku..nanti aku kongsi2 kong kat sini.kalo aku rajin aku letak skali video..ok?? gambar yg kat atas tu aku amik kat pakcik google.. **sempat la aku beli gitar kat sane..hehehe**

Cik By

No comments: