Monday, April 13, 2009

Duda Merana??

Bukan aku selesaikan masalah duda merana..tp aku nak cite hari Jumaat tu aku g makan kat area Shah Alam. Kedainye bernama Uncle D cafe. First aku order air : Soya Bean. Makan?? Nak makan ape eik... Pasti nasi sebab aku lapar giler maklumlah lepas main futsal.. Aku pun usha la menu.. first menarik perhatian aku nasi goreng janda ape ntah..last2 aku jumpe nasi goreng DUDA MERANA...hahaha! Aku patut try.. Sebenarnye nasi die mcm nasi goreng biase je. Pastu ade lauk. Ikan jeruk goreng bersama ayam. Sedap..tapi aku mushkil..apsal die taruk name NASI GORENG DUDA MERANA?? hahaha..




Cik By

9 comments:

C!kpuanmuda® said...

hish.. nama makanan ngeri!

z@ti said...

dr description ko yg ckp tu..aku pun xtau tang mane nasi goreng duda merana tu dpt name..tapikan..

-maybe tukang masak tu seorang duda then dia main letak je nama resepi tu..
-maybe nasi goreng tu dimakan ngan ikan..slalu kita dengar nasi goreng dimakan ngan ayam kan. ikan ni kan murah..ayam mahal. tp ni nasi goreng duda..bukan nasi goreng ikan..ahh ape aku merepek ni..malas la nak fikir..


pepun ni pestime aku dengo ikan jeruk ni..

Byzura Mj (By) said...

CPM : hahaha memang ngeri..budak laki sure takot nak makan..takot kene badi

Z@ti : hahah terkejut aku td ko tepok blakang aku..maybe maybe maybe..takpon owner die duda merana kot! gile jahat mulot

Nurul said...

emmm aku rasa sejarah nasi duda merana ni, apabila ada hamba Allah yg baru sahaja bercerai,tetiba beliau reliaze yg dulu balik opis ada makanan terhidang sekarang ni selak tudung saji kosong. jadi baru la si hamba Allah ni tau betapa merana nye idup dia tanpa isteri lalu dengan rasa kecewa beliau pun masak nasi goreng, ikan masin dan lauk yg diberi ibu kelmarin (dipanaskan) lalu jadila ia nasi "goreng merana"
"Cerita diatas adalah rekaan semata mata"

Mur said...

hahaha nasi goreng janda happy xda kaa bai....ader nak jugak aku try.

Byzura Mj (By) said...

nurul: hahaha ye ye je aku percaye..sengal

mur: ade lagi satu janda ape ntah..aku lupe..ko mesti try yg tu..tp ko tak takot kene badi ke? hahahaha!

hariszainon said...

hmm.. kat seksyen braper cafe tu yer? nak juga try :D

Byzura Mj (By) said...

tak takot badi ke? hahaha! kat area seksyen 7 ke 8 area pak li?? hakim?? tau?

Byzura Mj (By) said...

alamat seperti tertera di resit..aku pun tak perasan