Tuesday, August 4, 2009

Air Dried Noodle pilihan saya :D

Dah berapa minggu saya tidak makan nasi pada waktu malam. Ini adalah kerana elegik kedisplinan saya untuk membetulkan perut yang sedang membuncit sekarang ber'diet' malam! Jadi bila malam saja akan akan mengambil makanan yang ringan-ringan saja(boleh percaya ke?).

Inilah makanan malam saya malam tadi :D



Ni bukan maggi ayam tau! Ni adalah 'Air Dried Noodle' dari Vits. Kuahnya saya buat sendiri takpa meletakkan sebarangan perasa seperti ajinamoto. Amat sesuai kepada ibu-ibu yang bingung memikirkan resepi kerana anak-anak mereka mempunyai sifat degil untuk makan nasi. Nak resepi? Senang je!

- merebus isi ayam sehingga(saya letak 3 ketul kepak :D, macam tu ko kate diet??)
- ketuk bawang putih dan lada hitam
- campakkan bawang putih dan lada hitam tadi ke dalam rebusan ayam
- letakkan garam
- letakkan air dried noodle
- letakkan sayur
- dan 'last' sekali adalah telur (sedap jika kuning telur adalah cair)


Oh ya sebelum terlupa, inilah 'Air Dried Noodle' yang saya guna..



bagi saya 'Air Dried Noodle' ni sedap..Selamat beramal mencobe!

p/s: Entry ni di 'auto pusblish'kan. Masa ini mungkin saya tengah tido :P ataupun mungkin bersiar mencari boyfren! dan mungkin juga saya akan 'study' :D. Oh ya, perkataan mungkin telah banyak saya guna. Jangan lupa dalam hidup ini banyak kemungkinan ;). Tidak kerjakah saya? (hanya tuhan yang tahu) *evil*


Cik By

2 comments:

rynn2506 said...

cik by,
mmg nmpk menariks...
harus ku demo kat umah ni kang.....

By-ZuRa said...

sgt sedap rynn..simple tapi lazat! cubalah! (mcm iklan plak)