Tuesday, August 11, 2009

Macam mane nak goreng telur??

Agak lucah bunyinya (ops!).Hahahaha! 'Entry' ini adalah khas untuk cik sheLLy sebab beliau goreng telur mata kerbau tidak menjadi (kata beliau asyik pecah je kuning telur..). Ok, hari ini aku ajar ko macam mana nak goreng telur ok?

Perkara -perkara yang perlu di ambil berat semasa hendak menggoreng telur :

1. Mestilah meletakkan minyak dengan kuantiti yang sedikit (2 sudu sudah cukup).

2. Panaskan minyak dahulu dan bila letakkan telur tadi ke dalam minyak, mestilah berbunyi (errrk mcm mane aku nak gayakan bunyi ni..) macam ni..keceeeeeeeeeeeh..

gambar di rembat dari sini


3. Biarkan telur tersebut jangan di balik-balikkan.

4. Tunggu sehingga tepi telur kekuningan (aku suka biar hangus tepi-tepinya).

5. Angkat dengan teliti dan sedia makan!


p/s: jangan pecahkan telur kuning aku...eeeeeeeeepppppp!



Cik By

4 comments:

Lynda said...

adoi aiiii

sheLLy said...

tq²...tp nampaknya kaedah tu aku pernah gk guna...dlm 10x...2x je jd...huhu!!..yg lain hangus!!!!hahaha!!

By-ZuRa said...

Lynda : kenape?? terliurkah? :D

sheLLy : ko gelojoh kot...ahahah tak pun suka berangan waktu masak :P

lucky said...

heheh.. praktis makes perfect.. lol.. :P