Tuesday, December 8, 2009

Kisah ragut di Klang..

Ni pun isu di Hot.fm tadi. Ngeri je bila dengar ragut-ragut ni. Minta jauh. Alhamdulillah, selama aku hidup tak ada pengalaman kena ragut. Tapi..ada sedara-mara aku ada kena ragut!

Bodoh! Siapa yang meragut orang. Tak peri kemanusian betul. Sampai arwah dibuatnya.

Pertama, kes nenek (arwah dah). Berlaku di Kampung Raja Uda, Klang. Tengah-tengah dia menyapu kat halaman rumah, datang dua ekor peragut yang berlakon konon-konon hendak menanyakan jalan. Mereka adalah sesat.

Sedang arwah nenek aku menunjuk 'jalan yang benar', diaorang tarik rantai emas yang arwah nenek pakai. Lebam dibuatnya.

Bodoh lagi sekali. Orang tua pun ko nak menipu. Apa ko tak ada mak, nenek? Kalau mak ko diperlakukan sebegitu, ko marah tak?

Tak pa nanti aku suruh arwah nenek jadi hantu. Pergi cekik ko. Padan la muka! =D.

Kes kedua, sepupu. Sepupu tengah duk tunggu awek dia dalam kereta, sekumpulan mat rempit datang dan menyerbu beliau. Mengambil wang dan handpongggg...

Bodoh buat kali ketiga kerana si peragut seramai 10 orang kalau tak silap, berjaya ditangkap oleh polis.

Apa kes diaorang meragut ni. Tak ada duit sangat? Napa nak cederakan orang lain sampai mati untuk dapatkan duit? Tak takut dosa?

Lagi satu kes rogol. Sampai aku jadi fobia, taknak anak perempuan. Takott...(belom kawin dan berangan ada anak =D). Selalu je pesan kat anak buah aku. Kalau orang kacau bagitahu Cik Su. Cik Su ada silat cekak harimau =D.

Minta jauh semua tu. Ok la aku nak buat kerja sambil dengar lagu : Meet me half way. *goyangkan bontot ;P

4 comments:

Anonymous said...

lepas ni kite kena hati2 la cik by ek..huhu

SheLLy said...

tue la byk gk dgr kes cmnie...scary d merry jerr..dhla aku g balik keje naik public transport..tp stiap kali kuar..aku doa byk2 minta selamat pegi n lik umh...takutla gk..minta perlindungan Tuhan...tp mmg aku bengkek jerr peragut2 nie...x pasai2 org x bersalah jd mangsa..ishh!!

Daud Mili said...

peragut ni selalu dah usha dah mangsa dia camne, sebab tuh diroang ragut...so, kena la hati2 , barang kemas ke hape,..jaga leklok...hehe...~`

Byzura Mj (By) said...

AmyLiana : semestinya perlu... ;)

sheLLy : tula ko kepit beg ko kat ketiak kuat2..

kan sakit hati kan?

Daud Mili : tu la...gila semua peragut!