Tuesday, April 20, 2010

Kawan baik saya sudah jadi suami orang.....

Sorry lah Fafau, eh Fafau lak, F.F (fabulous farah). Lama gila aku simpan tag ko :D. Tapi at last aku buat jugak kan? :D. Puas aku tekan older post, cari tag ni balik. Hihihi. F.F ni kawan blogger aku. Aku suka baca dia ngomel kat blog. Comel je dengan Mr. Hubby dia. Dia suka memasak. Geram tahu? Bukak je blog dia, sure gambar makanan. Sedap pulak itu. Aku ingat sampai sekarang kambing blackpepper ko. Malam je termimpi-mimpi. Ok tipu.

i) Siapakah kawan baik anda??


Aku cerita kawan baik aku yang pertama. Kalau ikut umur sekarang, kawan baik aku dah ramai. Bermacam-macam jenis dah. Dan kalau cerita kawan baik yang aku ada sekarang, sampai 2-3 page pun tak habis-habis.

Ni lah kawan baik aku masa tabika(ke tadika?). First sekali kawan baik. Nama dia Hadi. Nama penuh aku dah lupa. Lagi sorang wawa. Tapi, aku tak ada gambar Wawa.Kalau ada pun, gambar masa nasyid. Time tu tak hingat menjerit nyanyi lagu nasyid.Terjerit terlolong.Tapi, wawa still nampak sikit je muka dia. Sebab wawa duk barisan belakang, jadi backup singer. OK sambung. Hadi tinggal dekat rumah aku. Kat berek JKR. Ayah kami, kerja tempat yang sama.

Dia panggil aku oya nghongak. Sebab aku tak ada gigi depan masa tabika, habis gugur~ Ayah dia pun sama, panggil aku dengan nama itu. Kitaorang selalu kena ejek, nak dikahwinkan. Cet! Tabika dah boleh kahwin ke? Bila orang usik, tahu pulak tersipu-sipu malu. Haktuihhhh~

Ayah dia pun sama. Nak jodohkan kitaorang. Orang dulu-dulu suka nak jodohkan anak masa kecil lagi kan? Kitaorang mulalah berangan. Siap main kahwin-kahwin lagi. Ada pengapit bagai. Tapi, Hadi ni pemalu. Pemalu dari aku. Aku suruh dia buat ni, dia buat, buat tu, dia buat tu. Lepas itu, siap belakon mengandung lah. Siap letak bantal dalam baju kat perut. Konon-konon sarat mengandung. Siap berlakon push-push bagai ^_^. Pandai pula ya waktu tu buat push?

Lepas itu, darjah satu aku pindah ke bandar lain. Dia aku tak ingat ke mana. Pastu jumpa balik sebab ayah dia beli rumah kat taman yang aku duduk tu. Still tak jumpa sebab dia sekolah lain. Kalau aku ke padang, jumpalah. Tapi, itupun dah malu-malu.

Sekarang besar pun still contact. Hadi dah kahwin. Aku je belum. Tercabar ni tercabarrrrrrr!


ii) Berikan 3 kenangan paling manis & 3 kenangan paling pahit dalam persahabatan korang;-

Manis? Kenangan yang paling tak boleh lupa, kitaorang dapat pelajar terbaik tabika. Aku belah perempuan, dia lelaki. Lepas itu, dapat tulisan tercantik. Heh. Sungguh seronok.

Pahit? Aku rasa macam tak ada. Tapi kalau boleh, aku nak baik sampai sekarang. Macam cerita kuch kuch hota hai tu. Heh. Tapi bukan bermakna aku jatuh hati kat dia. Mampos bini dia sebat aku nanti. Berbelang bontot aku yang dah sedia buruk ni.


iii) Kalau anda hanya diberi 1 minit untuk bersama kawan anda, apakah yang anda akan katakan padanya??

1 minit tak cukup. Selalu kalau borak mesti lama. Dia asyik duk tanya aku bila nak kahwin, dah ada bf ke belum. Aku ni memilih sangatlah. Siapa kata aku memilih? Kalau bagi, Fahrin Ahmad pun aku nak :D.



iv) Lastly tag kepada 3 orang yang anda rasa mampu menjadi sahabat anda di alam blogger.

Angah Iza - aku suka tengok dia. Dia cantik~

Wanie - ha ni bab ngomel nombor satu. Hihihi. Suka je baca sebab dia sangat lucu. Tapi bila dia stress amik! Kat blog pun dia maki! hahaha!

CT NORAMIZA - Kak CT kita ni. Mana dia pergi? Dah lama tak update kan?



.:. By .:.

4 comments:

.::WaNiE::. said...

tak nampak tak nampak

hahahahha

Byzura Mj (By) said...

WaNiE : tipu tipu!! hahahaha

Mag said...

hahahahah..buat jugak akhirnya=p

Byzura Mj (By) said...

f.f : buat...aku tak lupa punya :D