Friday, July 30, 2010

Kadang-kadang nak kadang-kadang macam taknak.

Kadang-kadang aku rasa macam nak share. Ye la benda elok kan? Nak share, nak sama-sama gembira.


Tapi, kadang-kadang aku rasa tak perlu diceritakan di sini. Kadang-kadang tak perlu nak share pun pada sesiapa. Hanya terdekat. Terdekat pun yang boleh dipercayai je :D.


Kadang-kadang manusia ni banyak sangat ambil yang negatif, fikir yang negatif. Kalau lah benda tu tak jadi ke apa. Syok dia mengata di belakang.



Contoh, ala cerita itu ini sekali tak jadi. Eh kenapa tak jadi eah? Aku dah agak dah...Dan lagi, ala bercinta bagai nak rak tiba-tiba putus (aku la tu. sebab aku pernah kena! Hahaha!). Dan lagi, cerita kat belog kemain beria, tapi aku tengok macam bujet kos je...



Bagi aku tak perlulah macam tu. Apa kata bila baca kita ambil pengalaman diaorang. Yang mana nak kahwin tu, elok ambil pengalaman macam mana nak bajet kos, macam mana persiapan diaorang dari segi merisik, bertunang dan kahwin.



Bukan saja tertakluk pada kahwin. Macam-macam kita boleh curi pengalaman (yang dah kahwin, beranak, selesaikan problem..etc etc). Bagi aku yang gatai nak kahwin ni memang belog orang nak kahwin je aku terjah. Hahaha!



Contoh belog yang aku selalu terjah, Dia Terima Nikahnya : ceritakan dari awal sampai lah nak ke alam perkahwinan. Begitu juga dengan My Ever After :cerita semua pasal persiapan. Idea. Best-best. Sorry kalau linkkan belog tanpa pengetahuan korang.



Aku suka je baca. Senang aku nak bajet dan curi idea. Macam-macam idea diaorang share. Dan lagi satu : nak cerita lah! (belog kawan aku sendiri. B ko merajuk dengan aku ke?) Baby pun nak kahwin. Ada gak dia share tentang pengalaman.



Nantilah. Bila aku dah bersedia. Aku juga akan ceritakan pengalaman itu ;). Cuma sekarang bukan masanya lagi. peace~





p/s : lepas ni sure ramai tanya aku nak bertunang ke kahwin ke? Hahaha! Yang mana banyak mengata tu, cuba tukar corak kepada banyakkan berdoa tentang kebahagian orang lain. Pasti Tuhan akan balas kebahagian juga kepada korang ;).


.:. By .:.

No comments: