Monday, July 5, 2010

Semangat yang hilang... tapi pulih selepas jumpa Fahrin Ahmad. Auuw..

Hahaha kecohkan? Ni cerita masa aku attend seminar aritu. Mana ada Fahrin Ahmad. Cuma, motivator je macam Fahrin Ahmad :D. Senyum je memanjang. Haih cair~


Bila dia buat lawak skit aku dah senyum-senyum sorang. Ntah macam mana muka aku agaknya. Mangsa kena cuit-cuit bila aku tak tahan gatai adalah rakan sebelah aku. Tak boleh tahan lo, senyuman mengancam. Aku duduk baris kedua depan lak tu. Lagilah...hampirrrrrrrrrrrrrr. Sojuk hati, jantung bila tengok motivator tu bercakap.


Best jugaklah seminar tu. Tapi bab naik pentas kena menari, jerit-jerit, presentation ke apa haram jadah yang sewaktu dengannya, aku tak berapa suka. Memang dari sekolah, aku tak berapa gemar aktiviti macam tu. Kalau berlakon pun, aku rela jadi pokok bunga terpacak je.


Seminar tu, kena cari point. Point berdasarkan duit. Spain(group aku) menang hokeh. Menang. Dapat 90+ juta. Ingatkan dah kalah. Seminar tu actually untuk naikkan semangat, jadi besar hati dan bla bla bla. Biasalah aku. Masuk telinga kiri keluar telinga kanan. Mana penting je aku amik dan simpan dalam kocek.


1st tu dapat assignment kena buat karangan. Orang lain duk cerita pasal kerjaya, pasal anak-anak, pasal nak kaya. Aku sibuk duk tulis pasal netball :D. Dah memang benda tu beratkan kepala buat masa ni. Memang ternyata cara tu bagus. Aku dah pulihkan semangat aku.


Aku dah boleh shoot dari jauh, aku dah boleh play my part, sampaikan coach dari luar pun puji aku. Sila kembang Byzura, kembanggg...


Masa sesi big heart, semua orang kena buat silent target achievement. Just pegang ur heart dan berhajat. Masa tu terkumat kamit aku sebut pasal netball. Lain? Adalah!! Banyak-banyak benda aku nak :D. Biasalah tamak.


Dan masa sesi big heart jugalah ramai yang menangis. Aku analisis, ramai yang cakap parent tu penting. Ye parent sangat penting ya anak-anak. Jangan sesekali lupa kat parent. Aku minta jauh benda-benda macam tu. Lupa parent, then menyesal.


Dan yang paling aku suka. Masa bentangan Mental Warrior. Cara ketahanan mental. Motivator yang macam Fahrin tu ajarlah sikit cara nya.


1. Sebut Hush dan pasang kekuda.
2. Mulakan menumbuk dengan tangan kanan dan berselang seli dengan tangan kiri. Cakap Mental, Warrior, Mental, Warrior.
3. Calit dahi, cakap gone.
4. Buat macam abugin, dan cakap PASSSION!!!


Banyak kali dia duk suruh ulang step tu. Sabau je la.


Contoh keadaan bilamana anda boleh bertindak sebegitu:


1. Bila sang suami/ isteri pulang lewat ke rumah. Dan si suami/ isteri marah-marah..anda tak tahan apa benda yang dibebelkan. Maka, ambillah 5 minit dan pergi ke tepi sebentar. Anda perlu buat step seperti di atas.


2. Bilamana anda dimarahi oleh bos. Anda perlu ke toilet dan buat seperti step di atas..


^_______^


ni bukan aku ajar. Motivator macam Fahrin tu ajar :D. Sekian~



aku rasa macam vengong gila.


.:. By .:.

14 comments:

Anonymous said...

gua nak rejek la kalo dapat invitation nanti..
tak lalu gua nak buat suma tu
T_____________T

.::WaNiE::. said...

cissss

apsal lu tak snap gambar motivator tu baiii

Byzura Mj (By) said...

driedroses : masuk KPI tu..hahaha. habislah :P

Byzura Mj (By) said...

WaNiE : tak dibenarkan pegang hp pun..hahahaha

Anonymous said...

dalam KPI gua takde training nyeh nyeh nyeh

Miss Ixora said...

heheh.. best kan bai, seminar tu. dapat naikkan semangat. klu ko nk lg naikkan semangat, ptg ni or esok whole day ko gi seminar hall tgk fahrin ahmad tu lagi. cair woooo! dan lagi, tahniah utk spain kita! menang...

Mag said...

erk..macam pelik jer kalo nak buat mcm tu kat luar program.haha

Byzura Mj (By) said...

Cik Eija : cukuplahhhhh. aku hanya mengabdikan wajah motivator yang macham fahrin ahmad itu dihatiku..hahaha.

Byzura Mj (By) said...

f.f : tau takpe. kalo org jumpa ko dalam toilet tengah buat mcm tu mesti pelik kan? hahhaha

Byzura Mj (By) said...

driedroses : tak silap tu wajib..huhuhu dia akan panggil dan panggil. habis la lu. dato zam pun dah poyi..hahaha

xalimx said...

challenge!!!

Anonymous said...

hahahahhhaha kelakar
kuda2?

snap gmbr tak aksi korg tu?nk tgk

T_______________)T

inai malam pengantin

Byzura Mj (By) said...

xalimx : sgt challege :P

Byzura Mj (By) said...

jane : tak hamikk...hp kena sorok, kalau tak kena deduct duit :(