Thursday, November 11, 2010

Betul la orang tua kata...

Hai.

Ha.Mood dah ok. Kesihatan pun dah stabil. Tidak pening kepala lagi. Suka!! Tahu, betapa azabnya tahan sakit kepala tu. Makan actifast pun tak jalan. Makan lagi dan makan lagi. Lepastu banyakkan minum air suam, then pergi main badminton. Ha baru badan segar bugar! Rasa ringan je badan ni.


Otak pun dah stabil sikit ^_^. Semoga urusan tu dipermudahkan oleh Tuhan. (urusan dirahsiakan sehingga mendapat comfirmation).


Ok berbalik pada tajuk. Lupa nak sharekan serba sedikit rintangan dugaan yang aku hadapi masa majlis bertunang haritu. Sharing is sexy kan, Kasut Pink? ngeh!


So far semuanya berjalan lancar,alhamdulillah. Cuma aku je yang meroyan fikir duit kan?? Ingat?? Ingat?? Aku luahkan dekat belog, aku serabut gila? Ingat??


Macam-macam fikir masa itu, bajet orang datang macam mana. Macam mana dengan makan. Macam mana dengan desert. Macam mana dengan hantaran, dorgift, bla bla bla... baru bertunang -__-".


Ye lah. Masa tu tetiba pula bateri kereta rosak! Hai.. masa nak pakai duitlah, bateri nak rosak kan?? Pastu tarikh tunang dekat dengan vacation! Pergh macam mana nak gagau duit pun tatau.


Tapi, bila family, wak Ajim, kawan-kawan membantu.. alhamdulillah..Siap ada yang nak belanja masa vacation. Siap ada yang nak sponsor(bagi pinjam! hahaha) dulu duit vacation.


Terharu.


Dengan kesabaran ketabahan cewah!! alhamdulillah. Masa majlis ada yang membantu. So, duit lebihan untuk standby jadi apa-apa untuk majlis tu..boleh digunakan masa vacation.


Duit keruk? Oh itu tak tahulah. Serahkan aja pada mak/ayah jika dapat.


Lain-lain aku anggap sifar stress bak kata Xora. Malas nak fikir. Sebab benda kecil, kalau difikirkan jadi remeh. So just put in your mind, 'sifar stress'. (betul ke ayat ni? belasah!)


Konklusi.


Betullah orang tua cakap, jika jalannya baik..diredhai..Tuhan akan bukakan jalan yang luas. Tapi, jalan yang luas itu pasti ada bengkoknya. Dan akhirnya, Tuhan dipermudahkan jua..


Alhamdulillah. Syukur...




.:. By .:.

4 comments:

Lynda said...

masa mak aku salam mak ko hulur duit tu aku pun konpius...ni kenduri kawen ke tunang.ehhehehe

Kasut Pink said...

Seksi ko nyah sbb sharing dis stori, mak soker! Hakhakhak...

Elakkan dr pikir yg melampau sbb tu boleh stress. Smpai skrg pegang kata kawan2 yg da kawen... "once da ade NIAT nak kawen, Tuhan akan tolong & permudahkan urusan"...

Bai said...

Lynda : eah? aku pun kompius. kalo ade tok kadi..mesti dah nikah kot. *gatai

neway me kasih datang.. takde kenangan bergambar ngan ko :(

Bai said...

Kasut Pink : hahaha.

insyaAllah. saya memang cepat serabut! =D