Friday, November 19, 2010

DIY bunga ribbon..

Ingat tak entry ini? Kata nak buat bantal dulukan? Tak jadi sebabnya, mesin menjahit kat rumah mak dah tunggang langgang. So, proceed dengan DIY bunga ribbon.


Apa kegunaan dia? Banyakk...Banyak yang boleh buat dengan bunga ribbon ni.


1. Dijadikan hiasan di baju.


2. Dijadikan sebagai brooch.


3. Dijadikan hiasan di skaf kepala.


ha macam-macam lagi..if idea tu ada.. Dalam 10 minit dah boleh siap 1 kuntum. Tapi kalau aku, buat sambil makan dan menonton tv..1 jam lah siap! Hahahaha.


So inilah hasilnya...





Ingat entry ni? Ha idea datang dari gambar di entry ini. DIY pertama setelah beristirehat sekian lama :D.





Selamat bercuti kepada yang bercuti dan selamat bekerja kepada yang bekerja... Aku cuti lagi sampai Ahad.



.:. By .:.

4 comments:

*luv Syahnia* said...

bestnya cuti sampai ahad ;P
khamis ain dah keje =(

mrs.spicy said...

huhuh.. lama cuti~ selamat merajinkan diri~

Bai said...

*luv Syahnia*: selamat bekerja! =D

Bai said...

mrs.spicy : i will!! hehehe.