Wednesday, March 23, 2011

Teater Lat Kampung Boy Sebuah Musikal, sebuah cerita tentang hasil lukisan Datuk Lat.

Kampung Boy. Dulu pernah la baca macam kecil-kecil... Best kartun dia kan? Kartunis yang dikenali sebagai Lat. Sekarang, cerita beliau di dah diteaterkan!


Kalau diperhatikan Lat ni memang melukis dengan gunakan warna hitam putih je. Memang tak guna warna lain. Ke ada hasil karya dia yang bewarna? Tak tahu lak haku. Tapi kalau tengok dekat Istana Budaya haritu memang tak ada yang bewarna. Hahaha. Belasah.


Ye ye ye memang aku tak tahu apa-apa pasal Lat -_-". Ok jom review.


Pementasan Kampung Boy adalah di Istana Budaya. Dari 16 March hingga 3 April. Harga boleh check sini >>http://www.ticket2u.biz/


Teater ni mengisahkan tentang Datuk Lat dari kecil sampai besar. Tak sangka hasil lukisannya, tekenal sampai ke obesea!


Lat dilakonkan oleh Awie. Faezah (isteri Lat) adalah dilakonkan oleh Atilia. En Samad, adalah Omar Abdullah. Aku rasa lakonan Awie dan Omar Abdullah je berkesan. Omar Abdullah paling sempoi!!! Memang lucah habis power! Mana taknya. Dia boleh makan dan lepak kat cafe sebelum start teater. Kalau aku duduk belakang pentas, gigil :D.


Walaupun teater ni kurang menyengat dan di akhir sekali Hans Isaac sudah kekeringan idea mungkin. Namun, tepukan diberi atas keberanian beliau mementaskan cerita ini. Dengo, sampe 3 hari ya duduk menyoal Datuk Lat kat Perak nu?


Ni ada sedikit gambar. Layan!

Ni di hadapan original artwork Datuk Lat.









.:. By .:.

No comments: