Thursday, July 5, 2012

Koleksi makanan pantang.

Nak cerita pasal pantang aku selama 44 hari. Gigih tau 44 hari berpantang hehehe. Tapi lepas tu sambung sampai nak dekat 3 bulan aku pantang. Bukan apa, aku kan c-ser, so mak aku suruh jaga betul-betul. So tarak hal la. Mak boleh je tahan sebab mak nak cantik. Muahahaha *muntah hijo*


Memang sepanjang 44 hari, ikan haruan la jadi peneman di kala susah dan senang. Hehehe. Tak pernah nak miss kecuali takde stock. Itupun tak lama, dalam sehari tiada haruan..pastu ada balik. Jemu? No la.. tak jemu pun makan ikan haruan. Sedappp! Macam-macam resipi aku dan mak try. Hehehe.


Ada orang tanya, boleh ke tahan makan makanan macam tu. Eh mesti lah tahan..i rela i rela i rela.. hahaha.Lebih-lebih lagi nak cepat kecutkan perut yang masa tu nampak macam 6 bulan mengandung. Huh. Emo terus kalau ingat.


Tapi, nak kata makan banyak ye juga... sebab tu buncit nampak macam preggy hehehe. Tak boleh diet la uolls. Faris menetek lagi lah. Kalau tak makan nasi mesti ketar lutut ni.


Lepas tu, mak aku kalau letak nasi untuk aku..mak aii memang lebih dari penuh pinggan tu. Dia cakap, orang tua marah kalau pantang menambah nasi. Yeke?


Ok so inilah koleksi makanan pantang aku (gambar tak berapa nak clear..maklumlah hp mughoh :P)

Ikan haruan goreng garing bersama halia dan sup tumis sayur campur. Hari-hari aku ngadap lobak putih tu. Mak aku cakap untuk banyakkan susu. Tengoklah nasi tu, aku leh habiskan tau. Siap nak tambah ha ha ha


Ulam pegaga bersama akar + air asam dan ikan selar bakar. *kecur air liur*


Ulam pucuk raja + kerabu daun mengkudu dan selar singgang.


Nasi goreng ikan bilis meriah bersama minyak bijan.



Semuanya sedap sedap! Tak rasa langsung macam berpantang..



dan dengan ini.. aku berjaya turun sebanyak 12 kg!!!! Ok la tu.. nanti pergi erobik plak untuk solid molid supaya kelihatan seperti Victoria. Beckam*sekali lagi muntah hijo*


(Bukan rambut sebenar)
Gambar masa pantang dengan Faris...tengoklah masih ada parut jerawat masa preggy tu sampai sekarang T____T


 Faris lagi dan...


lagi..



Mama rindu Faris waktu ni sebab...





Faris tak pandai meragam macam sekarang. Hahaha.


LOVE U son!




No comments: