Wednesday, July 25, 2012

Tak pasal haku kena beruk.

Dah lama cerita ni...a few weeks back.


Kejadian berlaku di Jalan Duta. Di tol Jalan Duta. Tengah beratur dekat link touch n go, tiba-tiba ada satu kereta ni himpit Abu (nama kereta ai :P). Sekali berdegang! Kereta tu terlanggar side mirror. Lepas tu, pakcik yang kat sebelah tu suruh turun kan cermin. Aku pun turunkan cermin kereta aku dan bermulalah sesi dialog :


Pakcik : Ko masuk link salah. Aku betul...Ko tak pandang ke ni ni ni (sambil tunjuk link touch n go dan matanya terbeliak nak marah)


Aku: Mana ada pakcik, saya yang betul...cuba pakcik tengok


Pakcik: Eleh ko yang salah laaaaaaa!!! Ko langgar kereta aku! Beruklah ko!Kereta aku mahal tau! (sambil betulkan side mirror kereta dia)

Lepas tu dia selang kereta aku macam nak gaduh. Macam nak turun nak pukul aku.



Walaupun pakcik bertoyata lama. Saya sedar diri. Saya ada myvi je.



Kecik hati.



Tapi sayang kereta pakcik mahal dan pakcik kaya tapi tidak kaya dengan budi bahasa.



Tapi (lagi)....


Pakcik adalah orang melayu beragama Islam.









+ By +

5 comments:

S.n.Fariza said...

:)
ada stgh org, lebih pentingkan benda dr perlakuan sendiri.
semoga pakcik tu mendpt hidayah drpd Allah.

Allene said...

sedihkan.... orang melayu sendiri tak tahu bbudi bahasa.
lelaki selalu nak menang jer bila bab2 kereta ni.

Byzura Mj (By) said...

S.n.Fariza: kan...amin.

Byzura Mj (By) said...

Allene : kan...memang sedih je tgk. erm tp memang dah salam dia.. tskk

.::WaNiE::. said...

pakcik tu gile ke ape tetiba je marah2 org dah terlanggar kete org tak reti nak mintak maaf