Monday, October 29, 2012

Terpaksa menerima walaupun hati bagaikan tak rela...

Lately banyak betul dugaan melanda...hurm Tuhan nak duga kan...terima seadanya...nak pasrah lebih-lebih pun tak boleh...nanti semua kerja tak jalan.


Spesis jenis aku ni tak boleh nak fikir masalah sangat..sebab aku jenis cepat stress, jenis cepat serabut...buat kerja pun tak tentu hala nanti. Huhuhuhu. So, kalau ada masalah aku cepat buang...tapi cepat pula masalah tu aku fikir balik. Mula la nak menangis je. Cengeng tak?


Hurm semalam babysitter Faris sms...cakap nak cuti. Ok lah berbincang dengan mak..mak jaga. Aku taknak bagi mak aku jaga sangat. Kesian dia...Dah la ayah baru kena stroke. Nak taknak aku relakan sebab cuti aku dah tak ada.


Bila petang menjelma..tup tup babysitter Faris sms lagi...kali ni kali ni...hurm dia nak pergi kerja! Taknak jaga bebudak dah. Apa lagi, stress la aku kan? Kenapa baru cakap T___T.



Apa apa aku kena juga redha sebab dia kata dia dah nekad.. hurm sekarang perasaan dan hati aku sama macam apa yang aku rasa memula hantar Faris dulu....



Menangis. Fikir macam mana Faris nanti. Fikir macam mana babysitter Faris nanti. Faris dah kenal orang bla bla bla..



Haiiii macam-macam fikir..


Ibu-ibu memang banyak fikir kan?



Semoga Allah permudahkan semuanya. Hope Faris dapat babysitter lagi baik(yang sememangnya baik) dari dulu T___T.





+ By +

No comments: