Wednesday, November 21, 2012

Faris si penggemar bubur nasi.

Nak cerita pasal Faris.


Faris. Faris terlalu like abah tau. Very kejawaan sebab tak suka careal-careal ni tapi suka nasi! Takpe nanti dah besar mama ajar Faris makan sushi pulak ok? Sekarang mama kena kerja keras untuk Faris terima semua makanan. Muahahaha. Kejam tak mama? Nasib lah kan? Hehehehe



Ni antara bubur nasi yang Faris suka.

Bubur labu + ayam. Dah masuk 7 bulan ni kita try ayam ok! Owh Faris sangat suka yang ni. Maybe, sebab labu manis.


Lain -lain
  • Bubur labu/lobak merah + belut = lulus.
  • Bubur bayam + ayam/ikan = lulus.
  • Bubur lobak merah + ikan = lulus.
  • Bubur jagung + ikan = lulus.
  • Bubur sawi + ikan bilis tumbuk =lulus.
  • Bubur kacang pea + ikan= TAK LULUS. Tak suka kacang pea eah? Huhuhuhu. Takpa lah mama pun tak gemar sangat kecuali letak dalam nasi beriani. Hahaha.



Haritu tok kasi Faris makan lempeng dengan roti. Hamboi kemain suka. Oh saya tak ada pantang larang sangat apa yang Faris makan. Cuma berpada-padalah kan?


Tapi Faris ni jenis menangis kalau tak cukup makan. Risau juga sebab takut obesiti anak mak. Hahahaha.



Tapi bila dah kenyang...mood Faris akan ok. Macam ni....















Senyum tak perlu kata apa apa.





+ By +

2 comments:

Allene said...

wah.. sedap ye.. pandai mummy masak.. ;)

Byzura Mj (By) said...

Allene : bolehlah. main campak semua. huhuhu