Wednesday, November 28, 2012

Mak mak main masak-masak.

Hurm dah lama tak masak-masak. Sampaikan asyik kerna perli je dengan wak...Tapi kekadang rasa macam tak adil sebab Farisnya makanan, aku masak...dekat suami, makan luar. Hahahaha. Kejam kejam.


Ok cuba amalkan tips mak, nak suami sayang selalulah masak. Sebab, air tangan isteri boleh eratkan lagi rasa sayang itu. So insap sekejap :P.



Me tak suka masak benda remeh. Just baling-baling...2-3 barang dah. Kalau rendang tu jangan harap lah...time puasa je ko akan jumpa kat rumah aku. Melainkan mood aku rajin. Hahaha.



So weekend haritu masak-masaklah.Menjamu suami hehehehe.




Ikan goreng kesukaan saya. Boleh je makan dengan nasi panas dan sambal belacan. Memang aku tambah berpinggan.


Ayam kunyit kesukaan wak. Kalau makan kat luar ini juga di-ordernya. Dasarrrrrrrrr jawa. Erkk maaf yang :D

Kesukaan wak. Masak lemak cili api. Nasib senang leh buat selalu. Tapi aku tak berapa lak lemak-lemak ni. Lagi suka macam masak air biasa.



Timun. Errrr gambar timun pun nak ambil gambar kan? Tapi ni lah pembuka selera.


Kalau ada sambal belacan lagi power. Tapi tak sempat nak menumbuk.....ada ahli keluarga meninggal that day.




Ok sekian dari dapur-dapur saya ;)


+ By +

No comments: