Thursday, April 11, 2013

Jalan-jalan Jakarta.

Ni kali kedua Faris berjalan naik kapal terbang. Alhamdulillah rezeki Faris. Kalau aku dulu tak merasa weh. Dah masuk universiti baru pandai nak kumpul duit pergi pelan-pelan ke negara orang. Ke Jakarta juga destinasi pertama aku :D.


Kali ni pergi dengan kawan masa aku kenal dekat universiti dan merupakan kawan baik juga....nangis ketawa semua pun ada ;). So gambar tidaklah banyak mana ya. Masa pergi jalan adalah terhad dan mata kena laju-laju tengok barang :)).


Bertolak lah kami ke Jakarta pada bulan 3 hari tu. Sampai pagi. Wahhh memang terbaik lah kan! Check in hotel boleh terus pergi jalan.


Area penginapan kami adalah di area mangga 2. Senang, nak shopping jalan kaki je....


Faris mendarat ke Jakarta. Pagi-pagi biasalah perut anak jawa mesti kasi makan dulu. Hahaha. Ini adalah tips untuk anak tidak meragam ya. Perut kenyang suka hati, boleh jalan.


Check in hotel, mandi manda terus zassss pergi ke Mangga Dua untuk cuci mata,

Tak jauh dalam 5 minit je kot jalan ke Mangga 2. 



Barang-barang yang ada di sini sama seperti di Tanah Abang. Tapi di sini ramai Cina dari penduduk Jakarta sendiri. Aksesori kat sini sangatlah banyak. Kalau 3 jam pun tak cukup...last-last malas nak tengok kedai aksesori sebab mata naik juling. Hahaha.



Memang kat sini ramai Cina, tapi bab makan senang je.


Sama je makanan dari Malaysia tapi nasi + perencahnya agak berlainan ya. Sini kebanyakan nasi pakai beras padi bukit. Tu sebab lebih lembut...

Limpahan beg. Sini pun banyak gila beg bermacam-macam warna. 

Lepas dah habis ronda (yang sebenarnya tak habis pun ronda...penat weh hahaha) minum-minum untuk penuhi impian tekak yang kehausan.


Alhamdulillah budak ni ok sepanjang jalan. Makan kenyang, time tidur dia tidur.

Sup otak kambing yang buat kami ingat sampai bila-bila hahahaha! 



Aku amik kuih dari Pukis bukan puki ya hahaha

Sedapppp ok!




Tetiba kan



.



.
..






tak ada idea. Kita sambung lain hari la.:P