Wednesday, April 10, 2013

Cemburu dan tengok kelemahan orang.

Dalam pergaulan mesti ada yang cemburu kan? Tak kiralah dia saudara sendiri, kawan, suami isteri mahupun adik beradik. Hurm..Just make this situation as a simple situation. Tak perlu layan langau ni semua! Hahaha matilah ada yang terasa di panggil langau. Tapi kalau difikirkan memang betul kan langau? Hinggap sini dia berbunyi.. hinggap situ dia berbunyi... Kita? Berdiam itu perlu tapi sesekali berterus terang juga adalah lebih baik...



Minta kita jauh lah dari semua itu. Rasa macam tak penting nak cemburu sangat. Just tengok diri sendiri dan berubah sebab kita juga belum tentu perfect kan? ;)



Berbeda dengan pergaulan dulu. Zaman kanak-kanak. Alah setakat cemburu masa budak-budak pun takkan mana kan? Gaduh, petang dah baik dah :D. Tapi kalau dah tua? Wahhh ini agak susah. Hihihi.



Cemburu ni sebenarnya leh buat kita jadi sangat-sangat busuk hati. Percaya? Tak percaya? cuba try! Hahahaha. Mula cemburu, gaduh dan akhirnya hurmmm fikir lah sendiri.





Dan lagi satu, tak payah lah kita nak tengok kelemahan orang lain. Perli sana perli sini. Apa dapat bai? Buang masa je nama nya. Biarlah orang tu nak pakai apa pun. Ya, menegur ke arah kebaikan tu  adalah baik. Tapi berpatah balik dengan konsep ini.



Just tengok diri sendiri dan berubah sebab kita juga belum tentu perfect kan? ;)



Baru boleh tegur orang. Saya pun kadang-kadang sedar diri, siapalah saya untuk menasihati dan memarahi. Kita semua belum perfect. Wallahualam ;).





+ By +

No comments: