Monday, July 29, 2013

Susu ibu dan anak lelaki.

Kali ini nak cerita pasal pengalaman aku menyusukan Faris. Faris sekarang sudah masuk 1 tahun 4 bulan. Alhamdulillah, Faris dah boleh berjalan laju. Dulu punyalah aku risau dia tak boleh-boleh jalan. Tapi itulah keistimewaan setiap anak dan kebolehan setiap anak. Lain anak lain kebolehan kan? Bila dah dapat jalan ini, aku pula yang suruh dia duduk, sebab aku penat tengok dia asyiklah duk berjalan walaupun dalam rumah. Hahahaha.


Faris masih minum susu aku. Tapi dah campur susu formula. Sedih tu memang sedih. Tapi kena redha. Betul tak? Kalau dah Allah tentukan rezeki tahap itu takkan kita nak nangis,takkan kita nak marah. Sebagai contoh, kalau TUHAN cakap anggur itu milik B, maka B la punya. Sudah tertulis begitu. Kan?


Aku dah mula ajar Faris minum susu fresh milk masa umur Faris 1 tahun 2 bulan. Alhamdulillah dia tidakpun menolak. Lepas itu, aku try pula campur dengan susu formula. Juga tidak menolak. Memang ikut mama ni Faris. Kalau bab makan tolak batu dengan kayu je. Hahahaha.


Faris ini, kuat minum susu. Kalau masa baby aku bekalkan 6 botol susu bersamaan 30 oz, habis ok. Maybe anak lelaki? Orang cakap anak lelaki minum susu lebih sikit dari anak perempuan eak? Maybe la kan? Nanti boleh buat eksperimen untuk anak kedua. Hahaha. Ehhhh??


OK habis bab susu. Bab perangai anak lelaki pula. Aku tak pastilah sama ke atau tidak pengalaman aku dengan korang. Aku pun baru anak sorang.   


Aku punyai masalah satu je buat masa ini....

















Masalah aku adalah...





Anak lelaki aku susah nak bergambar sekarang! Hahaha. Paksa lah macam mana. Pujuk lah macam mana. Susahnya lahai nak senyum. Asyik main je. Hahaha.Tak caya? Ni tengok ni.










+ By +

No comments: