Wednesday, April 15, 2009

Masa itu takkan kembali..

Hari tu aku borak2 ngan mak aku. Aku tibe2 je teringat makcik yg masak gulai tempoyak ..lalu aku pun bertanye, " mak mak mertua Kak Ida tu ade lagi ke kat hospital?"

Mak : Mane ade dah..dah meninggal..

Aku : Hah meninggal? biar betik mak! bile? Kak Ani tak bgtau pun...

Mak : la yg die kene g anta Kuantan tu..petang tu die dah meninggal..


(oh sayunya! tak sempat aku nak jenguk..)

Pastu aku dah start membebel. Mak cik tu sakit dah lame..tp hospital ckp die kene alahan. Lame2 arwah dalam keadaan kritikal. Arwah pergi lagi ke hospital untuk buat rawatan selanjutnya sebab dah teruk dan tak baik2. Last2 pergi Doktor tu ckp die kene jangkitan virus..Paru arwah rosak. Pastu Hospital Temerloh terpakse anta arwah ke Kuantan. Tp sudah ajal, arwah tidak dapat diselamatkan lagi..

Erm..Aku puas hati dengan khidmat hospital Mentakab (dulu..skang dah jd tempat ICU kot) dan Hospital Temerloh. Bukan ape org dah kritikal baru la die terhegeh2 nak ubatkan. Mak aku pun slalu je la pergi check kat hospital tu..mak aku slalu je sakit. Kiteorg suruh la mak aku g pakar kat KL. Hospital kat Kl kate boleh buat rawatan lanjut tp kene ade surat dr Hospital Temerloh. Mak aku pun g la hospital Temerloh utk mendapatkan surat. Nak tau Dok tu ckp pe???

Ala makcik..makcik bukan parah lagi...buat ape nak jumpe pakar..

OMG! ko ingat dah kritikal ke baru nak jumpe..Aku nye kes lak..sampai aku tak suke makan ubat. Sebabnye? Dulu aku sakit, so kena jumpe pakar di hospital besar Mentakab. Dok tu rawat punya rawat pastu bg 12 jenis ubat! ERrrrrr Mcm mane aku nak habiskan tu??? Pastu aku pun jumpe buat kali kedua..Aku usha la bilik dok tu..huh! penuh ngan jajan..pastu badan die agak semangat. Die bebel kat aku sebab aku tak habiskan ubat..dlm hati, tuhan je tau mcm mane hati aku membara. ye la nasihat org tapi die makan jajan..sampai sekarang aku malas nak makan ubat.. Dok pon same da~~

Ok..berbalik pada arwah ni..Arwah slalu je masak ikan patin tempoyak yg sgt sedap. Pastu sambal ikan bilis yg arwah buatpun sedap sebab die letak belimbing buluh. Sempat la aku amik resepi..nasib baik aku sempat amik resepi. Kalu aku tak amik mesti aku tak dpt merasainya lagi..
Al-fatihah buat makcik. Semoga makcik dirahmati Allah..Amin.



ikan phatin tempoyak



p/s : mlm ni nak tengok jangan tegur..nanti aku cite best ke x cite ni..





Cik By