Thursday, August 27, 2009

Bunga Nasi Kerabu..

Ni la bunga nasi kerabu..

Pokok ini, mak aku tanam kat tepi halaman rumah. Memang dari dulu kalau mak buat nasi kerabu, mak akan gunakan air perahan bunga ni.. Tak main la pakai pewarna biru tu! Tak asli...Aku lagi suka buat nasi kerabu tak gunakan pewarna..bahaya beb!! Kalau kat KL ni, pakai pewarna je la... :( Nama pokok ni? Aku pun tak tau nama sebenarnya. Aku panggil pokok bunga 'nasi kerabu' :D.

Ok kita zoom lagi, tengok bunga dia macam mane ok?

Ni rupa sebenar bunga 'nasi kerabu'. Nak resepi nasi kerabu? Nanti aku 'interview' khas mak aku k.. Aku cuma tak lulus nak buat sambal je..lain semua dah lulus! Sambal tu kalau tak ada, tak menyengat la nasi kerabu tau!!! Tunggu k! :P

p/s : nak call mak suruh mak buat ketupat sotong sabtu ni..Aku coti!! 4 days ok!!!


Cik By

4 comments:

Lynda said...

aku dtg umah ko amik ketupat sotong sabtu ni ya..ehhehe.mak ko kan sayang aku

Byzura MJ said...

sila2 :). Tentang mak aku syg ko..aku tak pasti lak ...wakakakaka :D

driedroses said...

bunga tu namanya bunga telang kak by

Byzura MJ said...

oo eah? tatau pun..selame ni panggil bunga 'nasi kerabu' je :P