Sunday, August 2, 2009

By's Cappuccino

Sketsa pada hari minggu. Setelah Suci bangun dari tidur dan penat bermain PS. Ummi beliau tidak ada di rumah disebabkan pergi ber'shopping' dengan mak cik saudara (tak balik2 lagi sehingga jam 1.30 tengahari).


Suci : Ikcu, awak macak ape?

Saya : (dalam hati ingat aku bibik ke adik??) Masak nasi oleng (goreng).. (muka sgt selambe). Adik nak tak? Ade udang..

Suci : Adik taknakla.. Adik nak ayem (ayam)..

Saya : Ok, Ichu masak wing kat adik ya? (sonang, yang segera ade.. :P )

Suci : Ok, macak anyak2..Adik lapa ni. Agi (lagi) adik nak air ummi uwat tu..

Saya : Air ape? Bina(rebina)?

Suci : bukan...Ino(cappuccino).



Ades...banyak songee betol! Ni gara-gara akak aku buat semalam..sibuk duk tayang die pandai buat cappuccino. Ok! Saya menyahut cabaran Suci! ;)


Nasi goreng ini telah ditolak secara halus kasar oleh Suci. Die tidak suka sayur.

Bahan yang paling wajib!

Yummy! Ini lah hasilnya!

Bahan-bahannya adalah :
- Air panas (yang panas tau! Kalau tak panas nanti tak berbuih)
- Aiskrim (vannila. Ikut suka la nak letak ape perasa pon)
- Choc chip

Serius macam Java chip rase die (merasa sedikit sebab baunya harum *meleleh* saya adalah anti kopi2 ni) :D

Ini adalah fav Suci *Ichu macak mcm Jimmyla..*(kenal tak? yang kat program Astro tu) *wah Jimmy tu dek..kalo die bace mesti nangis! :D*


Lepas makan Suci haruslah :



Bukan nak mandi!

p/s : sedang sibuk ber'facebook'. Rupenye sedara mara ramai di 'facebook'. Nasib baik saya ada akaun 'facebook'. Saya agak ketinggalan :(


Cik By

4 comments:

z@ti said...

sedapla plak makanan2 kat atas tu..dahla tengah lapo ni. bai masakkan utk aku. hihi

Byzura Mj (By) said...

hehehe..kene jd suami aku dulu :P..hahaha! (lesbo la plak)

SheLLy said...

warh²!!..aik cheong cappucino tu mmg best la..yg 3 in 1 tu..pernh wt..tp tanpa ais krim la...

Byzura Mj (By) said...

kan kan kan? tambah aiskrim atau cream + choc chip ...result : sgt biol nanti :D (sedap sgt!)