Thursday, March 11, 2010

Cameron Highlands Part2 dan akan berlajutan lagi :D

Pukul 5 pagi sampai, terus cari port nak tidur. Tidur depan ladang Teh :D. 2 jam tidur pastu aku terjaga. Mana tak nya dengar lori lalu, sejuk pula tu. Aku dah la tak bawa stokin. Rasa sejuk beku. Kalau kat KL mesti panas gila walaupun waktu pagi...kan?(sebab cuaca sekarang memang panas).

Bangun tidur, cari tempat nak basuh apa yang patut :D. Ke masjid kita. Air dia tak hingat sejuk bagaikan air batu. Sampai kebas jari jemari aku.Nak cuci muka pun rasa kebas pipi yang tenbam ni..Hahaha! Tapi tak leh nak membuang hajat, sebab tempat orang. Tak ada feel :P.

Terus naik ke Brinchang. Pergi mencari buah strawberry :D. Pagi-pagi buta dah cari strawberry! Teringin gila nak makan. Bukan tak ada di KL. Tapi, makan strawberry di CH lagi seronok! Rasa fresh!!!

OK. Saja nak buat korang terliur. Kejikan aku? :P

Buah strawberry yang masak ranum :D

OK. Ni dah ke pasar Brinchang lak! Tengok tu Mak Bedah tengah memborong... :D



bersambung :D...aku buat sikit-sikit. Kang panjang sangat entry aku..muntah darah pulak korang baca :D

6 comments:

CT NORAMIZA said...

blh x, tgk sayur tu terus teringat, bestnya kalau angkut periuk bagai, buat steamboat sendiri kat atas tu :)

Bai said...

CT NORAMIZA ~ hahaha melampau akak ni! :D. Bestkan? dah la tengah tengok cendawan tu...ades..

aieOreo said...

nak strawberry sikit.. XD

fabulous.farah said...

kat cameron ni babai la ekon kan~
hahaha
water heater jer diperlukan

Bai said...

aieOreo : amik la :D

Bai said...

f.f : aah ah ...hihihi sejuk beku!