Wednesday, April 14, 2010

Minta maaf mungkin sebab aku, kita kalah..

Bukan kalah, tetapi dapat tempat kedua. Memang tak sangka betul. Jurulatih memang target team kitaorang (team B) yang dapat Johan. Tapi, nak buat macam mana, rezeki tak menyebelahi kitaorang.

Setiap kali sampai D. Bola tu melayang time aku shoot. Sedih tahu? Sedih! Tak boleh nak score lebih-lebih. Aku pun tak tahu kenapa. Itu untuk first game. May be kejutan budaya jantung kejap.

Dengan shootnya tak betul, dengan aku jatuh tergolek, buat gimnastik sekali. Dengan terlepas bolanya. Haih! Macam-macam jadi. Kesian dekat defender, berhempas pulas hantar bola ke D. Sampai D, haram jadah tak masuk goal.

Tetapi, untuk second game kitaorang menang! Aku seboleh-bolehnya pulun bola masuk goal.

Dan ketiga! Kami menang lagi!

Ni team A dan B. Team A mendapat tempat pertama. Kira oklah sebab dari Kelab yang sama. Gila gamble tak ada reserved. Mati tercungap-cungap kejar bola.


Gambar gedik di tepi pandang adalah perkara biasa.

Dengan team kuning inilah, kitaorang kalah untuk first game. Tetapi, lawan balik sebab mata team kitaorang seri dengan team kuning ni. Refree bagi 3 passes je. Gilalah! Gerun pun ada. Kalau aku tak pulun, mesti aku rasa failed! failed! Rasa nak berhenti main netball pun ada.

Alhamdulillah after aku score 2 goals, refree tiup wisel. Aku apa lagi. Lompaaaaaaaaaattt keriangan. Memang tak ingat dunia, lupa pakwe-pakwe kat tepi dah :D. Habis semua orang aku peluk.

Saya adalah Goal Attack (GA)

p/s: sorrylah. aku memang peminat netball. So aku akan emo sikit. hahaha!

.:. By .:.

2 comments:

wawa syaida said...

xpa by..len kali shoot kasi kencang sikit...chaiyok2 =D

Byzura Mj (By) said...

wawa : tu la pasal! grrr geram je..rasa nak main balik