Wednesday, May 5, 2010

Gemok dan putih sudah sihat!!!

Putih dan Mok.

Ha tengok tu!! Berehat-rehat bawah meja study Suci, sambil tengok AF ^__^. Mungkin Shahir akan menang. Eh.

Dah gemuk kan?? Ingat tak Putih pernah kena kurap? Nasib baik tak teruk sangat. Kurap jenis Putih kena ini,adalah penyakit yang selalu kucing parsi kena. Nak tahu tips? Nanti aku bagi tips kat sini, macam mana nak jaga if kena kurap jenis ni.

Kalau dulu, Mimie (bapak mereka dan berada kat kampung sekarang) adalah yang paling teruk kena kurap jenis ini. Sampai tak ada bulu, tinggal kulit je. Lepas, tu perut Mimie buncit dan cirit birit. Semua orang geli nak pegang. Kesian~

Macam-macam ubat mak dan aku dah try. Tapi, ubat untuk Putih kali ini adalah sangat mujarab. Aku akan snap gambar nanti ok?

Dua ekor tu dah manja gila dengan aku. Kalau Putih suka jilat-jilat kaki dan gigit kaki aku, tapi Mok lak suka lompat atas badan aku bila aku baring. Pastu, dia jilat-jilat pipi dan ramas-ramas buah dada tekan-tekan bahagian dada. Heh lain macam pulak kadang-kadang :D.

Aku nak pesan sesiapa nak pelihara kucing. Kalau nak pelihara, pelihara lah betul-betul. Jaga makan dan kesihatan. Ni pelihara sekadar ala kadar je. Janji aku pon ado! Haih.

Kucing ini dia boleh doakan kita supaya kita murah rezeki tahu?

Tapi janganlah, bila stress korang cerita kat kucing dan buat dia tempat luahan perasaan. Nanti mati pulak. Serius!! Ini tips tauuuu.




.:. By .:.

4 comments:

Unknown said...

wah3 mokkk...berani hang buat kat bai mcm tu...nak kena luku la tu...hahaha

Mag said...

uish..die stress ke kalo kite masalah kat die?

Byzura Mj (By) said...

tapai : hehehe berani hang luku dia?

Byzura Mj (By) said...

f.f : ah ah dia akan stress kalo kita mengadu masalah