Friday, July 9, 2010

Mentarang...macham adik punya ah.

Lama dah tak makan seafood. Sesiapa terbaca, tolonglah bawa aku makan seafood. Tolonglah sebelum aku meroyan, hentak-hentak kaki.


Teringin makan ketam, teringin makan siput, teringin makan pepahat, teringin nak makan ikan bakar. Teringin nak makan benda macam ni cicah dengan air asam. Seingat aku, after aku kena PR bleeding aku memang jarang makan air asam. Teringin!!!!


*pict google-ed

Teringin nak makan Mentarang bakar cicah ngan air asam. Slurrrrrp *kecur air liur*


Bila, tengok gambar Mentarang aku teringat dengan 1 cerita. * aku dan Suci*


"Adik...ni macam kerang jugak tau....sedappppp" Suci memang penggemar kerang.


"dap ke ichu?"


"dap...cuba adik rasa.." *sambil buka kulit Mentarang* Lalu Suci pun mengambilnya sambil goyang-goyangkan isi Mentarang tadi.


"Ichu...macham adiknye la...." * sambil suap ke dalam mulut, angkat-angkat kening.


Semua beku. Aku je syok makan...hahaha! BIL aku langsung tak sentuh dah. Geli gamaknya.


Oh macam ni rasanya 'mentarang'. Hahahaha!



.:. By .:.

8 comments:

Yaya Salleh said...

kak.. ini 1st time sy tgk mentarang nie... pelik... erm....

Byzura Mj (By) said...

miss YS : pelik tapi sedap dik. nak nak dibakar :)

xalimx said...

sedap eh kak?

Adam Raqie said...

ni baru aku tau sal ada jugak serangga nama mentaram. x nah tgk or dgr pon.. huhu....

Mag said...

first time gak tgk ni..tak pernah jumpa

Byzura Mj (By) said...

xalimx : sedapppppppppp

Byzura Mj (By) said...

Asrol : banyak kat area kuala selangor. tak pun ko pergi pantai remis, kapar, selangor :).

Byzura Mj (By) said...

f.f : sedap...cubalah. ko cuba yang bakar.