Thursday, December 23, 2010

Kain ombak dan bertingkat.

Macam retro bukan? Lately ni, suka sangat tengok kain yang berombak dan bertingkat. Mungkin sudah berkenan di hati. He he he.


Buat masa sekarang, ada 5 design nikah outfit yang aku dah lukis sendiri. Hiks! Angan-angan memang enakkan? Mula-mula, angan-angan memang nak kemelayuan, ketradisional-an.. Tapi, my BIL (bro in law) cakap, kalau nak buat macam tu..biarlah songket yang menyerlahkan segalanya.


Ha itu satu masalah. Songkek asli mahal. Songkek yang baik pun dari Terengganukan? Harga boleh cecah sampai 1k!! Adus. Mana nak cekau duit~ ;(. Punah harapan!


Ok berbalik pada kain ombak dan bertingkat. Mungkin lately ni dah timbul lak design macam ni. Style-style lama gitu. Design macam ni, dah jadi one of the list outfit nikah aku. Korang rasa ok tak?


Jom start.

Design kain 1.


Design kain 2. Merah itu berani.


Design - 3. Like! Bila jalan boleh henjut-henjut! =P

Design-4 Ni design duyung kan?

Design -5. Like seribukali =D. Walaupun simple, tapi nampak style kat bahagian kain.

Design -6


Design-7.


sumber dari : google-ed dan Rizman Ruzaini.


So mana pilihan aku? Itu adalah rahsia dulu, aci tak? =D. Tapi, janganlah berfikiran aku punya mesti stylo ke hape. Aku tempah pun kat kedai biasa. Memang auntie tu selalu jahit baju aku.


Mudah-mudahan auntie tu terima tempahan aku. Doa-doa-doa-doa-doa-doa-doa. Auntie kita jumpa weekend ni.


p/s : Babe! Ko dah curi tengok design aku lukis haritu..tak aci!


.:. By .:.

4 comments:

LyNn HaMzAh said...

memang cantik...

Byzura Mj (By) said...

LyNn HaMzAh : =D suka!

iedayah said...

wa..superb r by..=)

Byzura Mj (By) said...

iedayah : superb kain la kan? hehehe.