Tuesday, January 25, 2011

Majlis penghantaran separuh dari wang hantaran!

Sila pasang lagu seribu tahun - Imran Ajmain, secara pelahan... Pasang! Cepat!! Hahaha.


Ok. Malam ni adalah majlis penghantaran separuh dari wang hantaran. Maka wak Ajim, sila sedarkan diri bahawa duit ada telah ku ambil separuh. Hihihi. Majlis ni antara keluarga je...


Kali ini adalah kali kedua keluarga wak Ajim datang ke rumah kakak. Pertama dulu, adalah majlis penetapan tarikh.


Erm teringat kali pertama keluarga wak Ajim datang... kitaorang borak panjang. Masing-masing macam dah mesra...Tiba-tiba mak cakap, bukan senang dia nak lepaskan aku. Dah la anak yang ni jelah yang tinggal. Means, tak kahwin lagi lah. Mak cakap,
kalau boleh.. mak nak aku duduk dengan dia..membujang.. tskk.


Mak tambah lagi, tapi sampai bila dia nak tahan anak bongsu dia ni. Nak tak nak dia lepaskan. Cuma satu je dia minta... wak Ajim jaga aku betul-betul.. Oh masa ni aku tahan je air mata dari mengalir.. tahan-tahan..


Lepas tu ibu wak Ajim pula cakap, tak nafikan wak Ajim ni adalah anak yang baik (baik ke? hihihi).. berat hati nak lepaskan. Sebab, wak Ajim jenis bukan banyak merengek atau meminta.. Dan dialah satu-satu nya anak yang mengikat kasih sayang antara abah dan ibu. Ermmm.. mak wak Ajim dah tak ada. So ibulah yang menjaga dia..


Oh masa ni dah sebakkkkkkkkk...semua senyap.


Erm.. bila balik.. aku dan wak Ajim sms... masing-masing sebak..


Mak, ayah, abah ibu... berdoalah kami menjadi anak yang baik... Yang tidak lupa akan jasamu.. dan yang paling penting adalah doa keredhaan mu dalam melepaskan anak kesayangan ni...dan memberi keredhaan dalam hubungan kami..


*nangis*


.:. By .:.

4 comments:

Illi Hzbull said...

doakan yang terbaik utk korg berdua..
moga sentiasa dirahmatiNya~

amin... :)

Byzura Mj (By) said...

Illi Hzbull : me kasih... amin :)

wifewillbe said...

im touching :(
but wish u the best hokey..
smile :)

Byzura Mj (By) said...

wifewillbe : amin. smile :)