Tuesday, April 26, 2011

Golok, Thailand.

*entry lama yang ada di dalam draft


Ingat lagi masa waktu kecil, kalau mak dan kak ani nak masuk Golok.. aku lah orang yang kena duk seberang (Rantau Panjang, Kelantan) sebab aku seorang tak ada passport. Hua hua hua. Maklumlah, dulu nak ada passport pun tak mampu.


Sekarang, bila kerja.. nah! Sudah ada passport ;)...*kecohhhhhhhhhhhhh~ hahahaha


Kitaorang masuk Golok tak melalu imigresen. Kitaorang seludup masuk ikut jalan lain. Hahaha. Ada bran? Selambe je. Kalau kena masuk penjara Thailand haaa tak kawin nanti haku nyah!


*so, jangan tiru saya :P

Kitaorang ikut sungai! Naik boat. Salah sorang dari kitaorang tak bawa IC lagi. So, berlakon buat deekkkk :D. Lepas hokeh!


Dekat je. Tu dah Golok, Thailand.


BIL buat-buat daftar untuk satu group. Aku dan yang lain, dah lari ke hadapan. Hahaha.

OK. Masa untuk naik motor ke Golok town. RM 3 untuk satu orang. Best woo dapat naik dengan mamat Thailand hensem. Hahaha. Wak? Dia naik dengan orang lain.

Dah sampai! Sila terjah dari satu kedai dan ke satu kedai. Banyak gila kedai! Sayangnya baju lelaki kurang. Hahaha. Maaf wahai lelaki. This is woman time!!


Nina pun dah kemaruk baju. Mana tak nya murah. Oh lupa nak cerita, kat sini boleh terima duit Malaysia dan Thailand. So tak perlu tukar duit Thailand. Lagi pun nilai harga dia sama je dengan kita. Contoh la kan, 100 baht duit dia sama dengan rm10 duit kita.


Sandal-sandal ini semuanya RM 15 je you alls.


Mak biasalah. Tak habis-habis dengan kacang. Dia penggemar kacang. Sampaikan kartun kacang kat RTM1 pun dia layan tak pernah miss -_-"

Ewah sempat! Untuk tatapan semua. Haha.

Ni kuih pelik aku jumpa kat Golok. Kuih perahu apa ntah. Dalam dia kacang. Tapi makan dengan cili api?? Tak mampu nak mencuba sebab time ni dah kenyang dah belasah nasi Paprik! Oh sini tak delah susah nak makan, sebab ramai muslim.

Kedai brooch ni aku tak pergi. Mak dan lain-lain pergi. Sebab, aku dan akak aku kena tinggal.. kitaorang dah taksub dengan baju tidur masa tu. Hahaha


Sesudah selesai shopping. Marilah kita terjah Rantau Panjang pula ;). Wak Ajim sibuk nak cari baju bola. Gred A sini murah! Ok layan. Bagi fair :P

Di Rantau Panjang tak beli apa apa pun. Just layan colek buah je! Sedappp!



Oh ya B2B, di Rantau Panjang ada jual doorgift yang murah hokeh!



Semput tak baca entry ni? :P


.:. By .:.

10 comments:

MIZZ SUE (asam.garam.gula) said...

aduuuhh..mau jgk ke sane...bile la dpt pi.hihi

♥ Kasut Pink ♥ said...

Dalam byk2 baju tido yg kamu taksub bai... ok bai, faham2.. sebulan lg meh... hahahaha

~~zaa~~ said...

oh kampung ku! hahahha memang gila setiap kalli balik kampung!

Miss Tatie said...

babe... tak bahaya ke?

Byzura Mj (By) said...

MIZZ SUE (asam.garam.gula) : pergi la pergi la :D

Byzura Mj (By) said...

♥ Kasut Pink ♥ : hahaha. shhhhhh rahsia! :P

Byzura Mj (By) said...

~~zaa~~ : kampung? oh patutlah Za cun beb!! best!

Byzura Mj (By) said...

Miss Tatie : tak la.. buat masa ni tak bahaya lagi :D

Mimis said...

Anytime ke boleh masuk Golok naik sampan.. selamat x? naik melalui rantau panjang ke?

Byzura Mj (By) said...

Mimis : aah ah anytime.. tp dgr kadang2 polis check juga. hehehe. as long ada passport selamat.. aah ah rantau panjang