Friday, February 10, 2012

Resepi triffle peach.

Terngiang-ngiang kat telinga dari orang minta resepi triffle peach. Ada eah? Telinga berdesing ni.. hahahaha :P

 Ok kita ringkaskan. Takyah nak bebel panjang-panjang ya By! Barang yang digunakan adalah seperti di bawah.

 Tepung kastard tu yang tesco sahaja :D. Bagi aku tepung kastard sama je rasa dia kalau dah masak. Lagipun nak guna hanyalah sedikit.


Resipi.

1. Kek gulung swiss roll. Tapi aku rasa kek gulung yang kedai kek jual lagi sedap la. Lagi padat. OK kek ni di potong slice by slice dah susun ke dalam bekas.

 2. Panaskan butter dalam periuk dan masukkan susu ducth lady dalam 1 cawan dan susu cair 1 tin. Lepas tu masukkan tepung kastard 3 sudu besar. Masukkan gula. Macam aku masukkan air peach dalam tin tu. So dah maniskan? (manis buah giteww) Kacau sampai separa pekat. tuangkan ke dalam bekas yang telah disusun dengan swiss roll tadi. Biarkan sejuk.

3. Masak Jeli. masukkan air dalam 2 cawan dan masukkan jeli nona. kacau sampai sebati.


4. Susun buah peach di atas acuan tepung kastard tadi.

5. Last tuangkan jeli tadi di atasnya. Siap!


Tara! Dah siap! Simpan dalam peti sejuk. Esok makan! Yummy! Sejuk sampai ke hati bila makan :P.









Bila dah kenyang, sukalah hati. Amacam ada yang bran nak lawan tahap per'kembang'an?? Hahahaha





Resepi di ambil dari opismate. Sebelum ni ada buat tapi tak sehebat ini! Kalau nak sedapkan.. letak buah strawberry, blueberry... semua yang beri-beri lah. Hehehe. Lepas tu tak payah pakai kek gulung. Lagi mat salleh youuuuuuu! Macam style Jimmy :P

8 comments:

Cik Tqah said...

sedapnye..lapa plak.. hehe..
http://atieshaadriana.blogspot.com/2012/02/review-hantaran-for-him.html

Liyana said...

hehe boleh cuba ni, sng je caranya :D

wah by smakin comel ni... seri ibu tu.. hee

Qhaifa Nur said...

sedapnya..triffle peach

PUAN SUE said...

mahu cube jgk!!!..tenkiu2

Byzura Mj (By) said...

Cik Tqah : time makan pun kan? hehe

Byzura Mj (By) said...

Liyana : sila sila! wah seri ibu giteww!

Byzura Mj (By) said...

Qhaifa Nur : sejukkk tekak :P

Byzura Mj (By) said...

PUAN SUE : sila sila! welcome! :)