Wednesday, February 8, 2012

Short Vacation - Kemaman, Terengganu

Bukan aktiviti last week ni. Ni last-last week hahahaha. cuti kan banyak kan? Bestkan? Cuti last week aku membuta je kat rumah. Hahaha. Besokan badan dengan besokan perut :P.


Ok sambung. Kebetulan je ni... kawan my sis ada kenduri. So i follow jewwww. 


Trip aktiviti adalah singgah rumah tokki {read: datuk} dan jalan-jalan cari makan. Best ok! Dapat makan Sata, otak-otak dengan sotong goreng tepung! Kalau sebut kemaman, tak sah layan keropok lekor kan? :D. 


Aktiviti sebelah petang, adalah berjalan ke tepi pantai. Rumah tokki aku memang dekat dengan pantai...Ada pantai lepas tu banyak gerai jual makanan! ngauuuummmm! Sebut makanan terus aku jadi macam harimau nak melahap mangsa. Hahaha.


Ni tempat orang process cengkerang-cengkerang untuk di buat hiasan..


Sekarang zaman Nina lak. Dulu kalau jalan mesti ingat nak beli souvenier kan? Aku skang dah tak kose! :P. Tapi tengok tempat gak, ada kala aku beli. Hewhewhew (Sebenarnya nak cakap aku selalu pergi Kemaman... Korang pun tak kisah kan aku tak  kasi :P)

Lepas tu kitaorang ke Chendor. Nak pergi Kemesik tapi macam tak sempat sebab kitaorang balik hari je. 


Mana gambar mak buyung? Mak buyung menyorok. Hahahaha. ok ok ok nak tengok?




Presenting.......................














Tara! cukuplah kan? :P

6 comments:

Mag said...

by, mase pregnant, akhir2 pregnant tu aku kuat minum air kelapa. orang kata nanti baby kulit cantik..dalam pantang sampai sekarang aku makan belut..orang kata buat baby kulit cantik jugak kalo bf anak..hehe pastu bila dia dah makan tomato ni aku kasi tomato manyak2..hahaha

Byzura Mj (By) said...

mrs.spicy : hahaha. ok thanks! Haritu masa g Kemaman, aku minum air kelapa banyak :D. Belut tu kekadang aku makan. susah la nak cari.

Azian Elias said...

seronok pegi pantai timur ni.. tapi tu lahh.. nak travel by car tu yg memenatkan...

Lynn Abd Latib said...

By,

sarat betul tgk gmbr bayang2 tuh.jg dr yek.

Byzura Mj (By) said...

Azian Elias : dekat je dari rumah kampung.. alang2 bjalan..jalan terus :D

Byzura Mj (By) said...

littlehumblelynn : tu gambar je kak.Kalau jumpa sure orang ckp eh nape perut kecik? hehehe InsyaAllah. thanks kak!