Thursday, June 21, 2012

Ubat-ubatan di waktu pantang.

Sedih ok. Aku tiada ubat-ubatan sangat macam orang lain (yang bersalin normal). Maka, tak merasalah aku bengkung, air akar kayu etc etc.


Orang cakap boleh je kalau czer nak pakai bengkung, minum air kayu...Atas nasihat doktor aku ikut. Ye la benda dalam kita tak tahu elok ke tak kan? Dah cukup 3 bulan nanti aku baru nak try pakai bengkung. Tu pun jangan ketat-ketat la...takut huhuhuhu. Makan pun aku pantang. Macam udang, ketam, telur aku pantang selama 3 bulan. Gigihkan? Demi kecantikkan Ohhhhhhhhh tak boleh blah statement :P


Tapi air akar kayu untuk kempiskan perut aku dah makan. Air kunyit, air inai, air sireh aku dah boleh minum. So far tu semua ok.. Demi kempiskan perut sanggup ku telan. Ha ha ha ha.


Masa lepas ke czer dulu wak la orang yang sibuk beli itu ini. Nampak yang..you sayang I :D. Nak I cun balik macam dulu kan? I tau you tak sanggup tengok perut i lepas czer dulu macam perut orang 6 bulan preggy..huehuehuehue.


Wak beli ni.

Aku minum sedeguk je. Pastu tak boleh dah. Mak aii tak boleh telan la. Nak termuntah. yeks! Aku rela makan ikan haruan selama 44 hari pagi, tengahari dan malam. Sanggup sanggup!


 Lepas tu wak beli yang ni. Yummy-yummy rasa macam telur penyu! Aku suka! Sampai sekarang aku minum. Seriusly perut ku semakin kempis :D.Recommended!


Lepas pantang, kawan suggest makan dari jenama Hiraq. Pernah dengar? Aku pun baru pertama kali dengar...Googling, wahhhh kedai dia dekat dengan office wak. Wak belikan terus susu kambing, air gamat dan Karmila Platinum.Gigih wak suruh aku kurus :P
Air gamat orang kampung aku minum, air gamat ni pun aku minum. Besertakan nawaitu supaya perut ku kempis ha ha ha ha


Karmila Platinum ni pun bagus. Aku suka! Sebab campuran manjakani, kurma etc etc. Aku tak ingat dah. Berkesan juga untuk banyakkan susu. Kalau dulu time pagi aku pam adalah 2-4 oz aku dapat. Sekarang aku dapat dalam 5-7 oz :D. Wahhh! Rezeki Faris Alhamdulillah.


Kalau berminat boleh pergi ke web dia. SINI


Now berat badan 59 kilo. Huaaaaaaaaaa. Lagi 9 kilo aku kena turunkan..supaya badan kelihatan (agak) cantik(centikke? :P) sebegini....





nak macam ni pleaseeeeeeeeeeeeeee! 

No comments: