Tuesday, September 11, 2012

Rahsia By dah putih?

Ecewah tajuk! Macam lah diva la devas kan? He he he he. Just share. Lately ni ramai yang jumpa dan tegur, aku dah putih sekarang. Muka dah elok..dan tanya apakah rahsia?


Meh nak share.  sebelum tu kita layan gambar dahulu dan sekarang :D. Mahu?





Ni gambar dahulu masa 32 weeks pregnat-kan Faris. Memang kembang semangkuk masa ni. Gambar tak banyak sangat. So dok repeat yang ni je la :P. Dulu muka tak nafikan, memang berubah 100%!. Kulit hitam, jerawat menggunung di bahagian dagu.. Lepas tu kat hidung macam ada bijik-bijik dan lubang-lubang. Tak tau mana datang. Ya Allah Tuhan je tahu perasaaan macam tu. Memang teruk!



Lepas je bersalin, masa pantang usaha nak hilang kan sampaikan feedup tau. Tapi, lama-lama bahagian leher yang macam daki tu hilang...sama juga bahagian ketiak. Eh pecah lobang , ketiak hitam :D. Malu ok dekat wak masa tu. huhuhuhu.




Dah selamat daki-daki dekat leher dan ketiak. alhamdulillah di situ. Tapi tang muka?? Huhuhu comot! Macam-macam pakai. Dari invest benda mahal sampailah murah...sesangat..Benda mahal tak jadi langsung. Lagi teruk! Sedih ok sedih.




Last guna benda murah dan tradisional orang tua dolu dolu.



See, berubah kan? Parut kat dagu je still tak hilang lagi T_____________T. Takpelah bersabar tang tu. Think positif supaya parut tu hilang. Anggaplah dia sebagai pemanis muka (huk huk huk taip sambil ngalir air mata)




Ni bukti tiap-tiap malam pakai. Tapi bila Faris meragam nak kepit je, ter-miss jugakkkk. hukhukhuk.






Nak tahu rahsia nya?







Ok kali ni kita main scroll scroll :P










lagi









dan 







lagi :D










(gambar googling). Bedak sejukkkkkkkkk! Ok sangat mujarab ok! Suka 100 kali! Kalau Faris kena gigit nyamuk pun aku sapu. Mopikolaila tak elok tau untuk baby. Baik korang sapu bedak sejuk je.








Pesanan ikhlas,

+ By +

6 comments:

SuZiE said...

petua org dulu gak yg bagus... muka aku pun dah lama x d naiki jerawat yg tinggal hanya la sisa2 lubang2 kat muka.. aku pakai bedak sejuk yg cair dlm botol tuh.. dah bertahun pki since kt muadzam dlu..

Liyana said...

sy pun kdg2 klu mls pakai bedak sejuk ni. klu terlebih rajin kang, siap buat bedak sejuk sendiri, haha
tepung ubi+ air asam jawa. pheww terbaik :D

~AmyLiana86~ said...

nk beli jugak la..muka dh naik jerawat skrg ni..kalau pregnant xtau la cmne nati..huhu

Byzura Mj (By) said...

SuZiE : kan! aku tak boleh pakai yang tu...rasa gatal je...hish menada kulit aku neh!

Byzura Mj (By) said...

Liyana : eah? nak cubahlah...tapi anak kecik ni dan ke tak ntah. huhuhu

Byzura Mj (By) said...

~AmyLiana86~ : ada org pregnant lawa....me tak! uhuhuhu