Thursday, May 2, 2013

Payeh.

Itulah anak bujang saya. Dah besar pun. Ya Allah cepat kan rasa? Rasa baru je la bedah perut ni keluarkan budak Payeh ni. Tup tup dah setahun. Rasa kalau ibu kerjaya lagi cepat rasa anak tu membesar kan? Ye la pergi kerja dapat la cium-cium kejap..pastu malam la baru jumpa ;(. Sedihnya kalau fikir duduk rumah orang...menumpang kasih sayang orang. sob sob.


Nak berhenti, banyak lagi tanggungjawab kena laksanakan. Ya kena kuat, kena redha kena tawakal...baru hati ni macam ok. Kalau tak setiap kali hantar ke rumah pengasuh...sure berlinang air mata.


So tips supaya elakkan nangis...kita suruh laki kita anto Payeh ke rumah pengasuh. Balik memang tugas aku untuk ambil Faris.


Ok Payeh tu panggilan manja je. Kalau nak marah aku akan panggil Faris dengan suara jantan aku hahaha.
Faris belum jalan lagi uolls. Dah 1 tahun 1 bulan. Just berdiri, tatih belum ;)


Pernah tanya doktor, ok ke kalau lambat...macam mana dengan pertumbuhan dia? Ye la mana ada ibu tak risau pembesaran baby ni. 


Pastu doktor tanya..bila dia tumbuh gigi....Faris tumbuh gigi masa Faris berumur 4 bulan. So doktor cakap, dont worry sebab ada anak yang dahulukan ini dan lambat untuk yang lain.


Lega sikit dengar....



Takpe lah Faris lain baby lain keistimewaan. Mama tak kisah dengar cakap orang  itu dan ini...dan sentiasa berdoa agar Faris membesar dengan sihat tubuh badan. Kalau duk asyik dengar cakap orang, sampai bila pun tak habis kan?


Tapi, kadang-kadang mulut orang ni susah kita nak sangkal. Nak halang...malah kita pula jadi gabra jadi risau kut kut jadi sesuatu. Hailah. Inilah lumrah kehidupan.


Bab pemakanan. Ya Allah Faris kuat makan! Hahaha. tu la bontot beso susah nak jalan ya Faris. Faris dah fully aku bagi nasi. Tak bubur dah sebab dia dah ada 8 gigi. Time to kunyah-kunyah ya sayang!


Malam aku kontrol bagi snack/buah. Takut obersiti pulak anak aku hahahaha.


Lain-lain, aku dah cukur rambut Faris untuk ke 8 kali (7 kali cukur masa baby). Sebab buat gitu? Sebabnya, nak rambut Faris tumbuh dengan lebat lepas ni. Hihihi.


Macam geram lak tumbuh seciput seciput. So aku botakkan dan selalu urut kepala dengan minyak zaitun ;).




Inilah rupa paras Faris setelah dibotakkan. Tapi bila tengok botak sebegini...aku rasa rindu dia masa ada rambut dulu. Hahaha



Ok tu je tentang Faris buat masa ni :D.






+ By +


No comments: