Monday, January 20, 2014

Mee Bandung Muar sedap di Restoran Bisik-Bisik.

Hi,

Nafsu makan ini kadang-kadang mengada-ngada kan? Nak kata mengidam itu tak adalah pula tanda-tanda :P. Tapi memang gitulah selalu aku ini. Tiap weekend ada je. Kejap-kejap rasa nak makan luar, mulalah google sana sini. Kalau tak ada mood nak makan luar, duduk rumah dan masak sendiri dengan cuba resipi baru. 


Last week, aku teringin nak makan mee bandung Muar. Dulu masa study adalah area satu dekat Kampung Melayu Baginda, Bangi jual mee bandung ini dan memang puas hatilah rasa dia. Tapi disebabkan dapat suami yang 'rajin' drive idoklah ke sana semata-mata makan, lepas itu balik. Wak Ketut Ajim tak macam itu. So kena cari jalan penyelesaian untuk mencari makanan tempat yang berdekatan dengan rumah. He he he he.


Maka dapatlah jumpa dengan satu Restoran ini, yang bernama...


Restoran Bisik-Bisik! Ada mee bandung udang galah dan mee rebus tulang Johor! Wow! Meriah perut mak aritu :D.



Duduk-duduk, ada orang kasi Sata Johor. Panas-panas. Eloklah dengan suasana petang. Hahaha.



Untuk Faris, kita order keropok ikan. Faris dah minum susu waktu ini. Dia kalau dah siap minum, kenyanglah. So bagi kudap-kudapan je kat Faris.



Mee Rebus Geax Box untuk Wak Ketut Ajim. Isi tulang gear box itu, akulah sedutnya. Tak apa chestday kan? Hehehehe


Dan untuk aku Mee Bandung Udang Biasa. yumsssssssss! Lepas ini pasti repeat dan repeat!


Service pula tip top. Cepat, tak lama menunggu. Masa kitaorang datang orang tak penuh lagi..Suka keadaan macam ini. Sebab kalau datang orang tengah tak ramai ini, selalunya tekstur makanan adalah berganda sedap! Kan? 


Oh ya kedai ini juga ada menyediakan sajian kacang pool ok. Lain kali nak try singgah lagi =D.



Oklah ini lah signboard besar depan kedai. Ada lagi satu, tapi tak sempat snap. Masa kitaorang nak balik, orang dah start datang. Kalau nak pergi better sebelum 4.30 petang gitu. Nanti penuh. He he he


Lokasi Restoran Bisik-Bisik : Belakang Unisel Shah Alam, Seksyen 7.



Ok da~

No comments: