Friday, July 31, 2009

Azura versi By *_*

Mood aku bila petang2 macam ni biaselah adalah jiwang! Nak-nak bila tengok poster konsert Jamal kat Istana Budaya dengar lagu Jamal Abdillah. Teringat lak aku kat cite Azura yang dilakonkan oleh Jamal dan Fauziah Ahmad Daud Ni aku nak imbas kembali :P

Imbas kembali....

"Filem dimulakan dengan babak cabaran perlumbaan haram motorsikal di antara dua kumpulan muda-mudi. Di dalam perlumbaan yang terganggu oleh serbuan polis itu Zack telah terbabas di pusingan terakhir lalu tercedera dan pengsan.Zack dijumpai oleh sekumpulan pelajar sekolah yang sedang berjoging. Walaupun dinasihati rakan untuk menjauhi Zack, namun cik Azura tidak sampai hati lalu menolongnya.

Setelah sembuh, Zack pergi ke sekolah tempat Azura belajar secara selamba dan dengan membawa sejambak bunga sebagai tanda terima kasih. Zack juga sempat memberi nasihat yang membina untuk semua rakan sekelas cik Azura. Zack yang sudah jatuh hati kepada Azura, mula menunggu di luar perkarangan sekolah setiap hari untuk mencuri hati Azura namun tidak diendahkan Azura pada mulanya. Modal mengayat Azura adalah mengajak menonton wayang cerita perang..tetapi cerita perang tak nak ditonton sebab ia ganas." di petik dari sini

So kiut kan Kak Ogy mase ni? I like! Banyak kali dah tengok cite ni tapi still nangis! (touching gile ok!)
dan aku gak suke lagu ni sangat2..(suka dengar suara kejantanan Jamal)

Lirik Aku - Jamal Abdillah

Aku
terluka sendiri
mengenang nasib
nasib ditimpa cinta


Engkau tiada menduga
aku merana kerna mencintaimu


Kau mencintainya
aku kecewa
dia yang kau puja
tentu bahagia

Tapi aku
sendiri memendam rasa
apa yang kurang pada diriku

Kehampaan ini
biarkan kutanggung sendiri
asal kau bahagia
hidup dengannya

Aku engkau dan dirinya
telah terjerat
dalam gelombang cinta

Hensem bukan? Ops! Aku adalah peminat tegar Jamal :D. Sini aku nak 'share' skit. Dulu aku pernah konsert Jamal (tahun lepas mase kat Istana Budaya), ramai org suke Jamal ni (termasuklah org tua dan muda). Walaupun Jamal lambat 1 jam setengah lamenye tapi peminat still tunggu kemunculan Jamal di situ. Bab ni memang aku 'respect' kat peminat Jamal. Walaupun Jamal adalah penghisap 'tut' tapi peminat still terima die seadanya (termasuklah aku :D).

Sekian saje mud jiwang saye(icon shy kat ym).


p/s : nak g lagi konsert Jamal :P. Kat Istana Budaya gak.. title tu takde kena-mengena ngan versi aku..muahahahaha *larik!!!

No comments: