Friday, April 9, 2010

Kepingin kerang cicah air asam..

*pict google-ed

Tahukah bahawa aku sangat kepingin nak makan kerang bersama air asam? Sangat nakkkkkkk tahu? Bila tak boleh makan air asam, aku rasa macam nak nangis. Tiada nikmat untuk makan lagi.

Semalam aku makan kerang hanya bersos cili dan kicap. Aku makan dengan nasi panas. Dan hanya makan tempe goreng. Budak rumah goreng khas untuk aku. Dan dia makan tempe goreng pedas. Bila aku rasa teringin, duk telan air liur tengok dia makan..aku hanya ambil secubit. Terasa air mata mahu mengalir, seakan dunia ini menjadi sekecil-kecilnya. Aku hilang nikmat makan.

Buat masa ini, aku memang jaga pemakanan. Aku takut nak makan pedas. Takut makan benda keras. Kalau makan benda keras, aku mesti kunyah sampai lunyai.

Aku cuma risau, apa-apa terjadi pada usus aku. Tu paling aku bimbang. Mula teringat program BERSAMAMU, Tv3. Ada program pasal orang susah mengidap penyakit usus..

Susahnya tuhan je la tahu. Nak kencing, nak berakkkk semua ikut tiub.

Aku mintak jauh.*doakan aku.


pict google-ed

Oh air asam, kini hanya melihat dan telan air liur sahaja *sigh


.:. By .:.

6 comments:

mrs shaifull said...

bila baca camni, dan2 akak rasa insaf plak sbb akak adalah ratu pedas :(

Ena said...

alahai..ciannnyer..
x per la dear.. demi kesihatan.. berpantang la dulu ye!..

dah elok nanti makan la tp x leh makan manyak2 lagi tau..

~AmyLiana8886~ said...

best sgt kerang dgn air asam tu..

Bai said...

mrs shaifull : ;(...saya terpaksa insaf sekejap :D

Bai said...

Ena : baiklah! saya akan jaga.. hihihi..thanks

Bai said...

AmyLiana8886 : sedapppp! :D