Monday, May 24, 2010

Kalau balik kampung, pasti makanannya enak-enak!!!

Kesian mak tunggu kitaorang lama. Dia dah siap masak, petang Sabtu. Kitaorang sampai lewat malam! Gara-gara tunggu BIL habis kerja. Naik kecur airliur nak rasa masakan emak.

Mak kalau dengar je kitaorang nak balik, mesti dia masak banyak-banyak. Tapi, kali ini tak ada ikan phatin. Nanti mak masak kat KL je, sebab mak ikut kitaorang balik KL. Weee!!!!

Aku ni memang kuat nafsu makan.nafsu lain ada gak Makan. Makan. Masakan mak lagilah! Aku boleh tak sedar diri tambah dan tambah lagi :D. Aku rasa semua orang macam tu kan? Masakan air tangan emak lagi best dari segala. Terima kasih makkkkk!!

Masakan pertama aku melahap : Laksa lemak. Dengan kadar 3 kali aku tambah.

Masakan kedua : laksa asam

Dengan kadar 2 kali mangkuk hayun aku tambah.



Kek dengan 1 slice. Cukuplah, esok bedal lagi :D.



2 biji mak buat. Gila bapak banyak!! Semangat mak aku ni.



Desert. Memang tiap kali lepas makan, mesti ada desert. Ada je buah. Tak ada, dia pergi petik tanaman sendiri ^__^.



Dan yang paling mahal!!! Sambal belacan buah kuini. Glup. Kecur airliur. Makan nasi pula :D. Berlaukkan ikan singgang, udang masak pedas, sotong kicap dan bayam.

Inilah syurga dunia!!!!!!


Kasih Emak tiada bandingan.



Selamat Hari Lahir Emakk!!!!!!!!

- 25 Mei 1952-





.:. By .:.

6 comments:

angah iza said...

sambal belacan buah kuini ???
tak pnh rasa....pos laju kan utk aku leh x?
terliur da tgk :P

.::WaNiE::. said...

peluh aku tengok sambal belacan buah kuini

terbaek

Lynda said...

happy birthday mak zura juga..heheh sama dgn danniel

Bai said...

angah iza : sedapppp...pos laju? pergh..nasib baik ko tak mengandung ke apa. kalau tak harus! :D

Bai said...

WaNiE: memang terbaik kalo makan dengan nasi panas :P

Bai said...

Lynda : me kasih. eah? boleh sambut besday sama :D