Wednesday, August 4, 2010

7 hari lagi...

Pejam celik pejam celik dah nak puasa kan? Cepat gila masa berlalu tak lama lagi dah nak kawin fewh.


Baju raya dah ada. Haritu balik kampung sempat rembat satu pasang. Mula-mula macam taknak beli, tapi berkenan dengan jenis kain. Pejam sebelah mata je la.

Seakan macam ni. Jenis kain Lycra. Tak payah susah-susah nak gosok. Kat leher penuh dengan manik-manik. RM 90+. Murah eah harga baju kurung sekarang? Kalau tempah, sure harga tempah lagi mahal dari kain. Huhuhu. Tapi, sedap lagi tempah. Senang, kalau tak puas hati suruh tukang jahit buka balik. Hihihi*kejam*.


Satu lagi kebaya. Mak hadiah waktu besday haritu. Pilih warna sama dengan mr.boyfie. Konon-konon nak jadi macam Mawi,Ekin nak pakai sepasang. *gedik*


Dan satu lagi kat kedai. Belum siap. So 3 pasang baju raya kali ni. Cukuplah tu. Banyak-banyak nak buat apa. Lepas sembahyang raya, mana ada pakai dah. Duduk depan TV pakai seluar trek lagi selesa. Hahaha.


Pasal kuih raya pula, tahun ni share dengan kakak. Beli sahaja. Malas nak buat. Tahun lepas konon-konon nak buat. Last-last kedaung. Balik rumah mak tengok barang buat kuih tahun lepas pun masih ada lagi. Hahaha. Belum expired hokeh!matilah takde orang nak makan biskut raya aku nanti.kuikuikuikui


Berbalik pada puasa. Rasa-rasa tahun ni nak masak kat rumah je... Malas nak beli kat luar. Bukan sedap mana pun. Diaorang masak pun ala kadar.



Ok listkan keperluan barang dapur sekarang!





.:. By .:.

4 comments:

fabulous.farah said...

hoihhh..semangat..ko balik kerja awal boleh la kut masak. masak2 simple2 lagi puas hati dr beli pastu xsedap..

Bai said...

f.f : hehehe. semangat taik ayam je tu :P.

tu la. tp memandang kan jem kl ni. boleh ke? fewh!

Madi @ Aed said...

ala..baju raya x beli lagi..T_T

Bai said...

Madi @ Aed : takpe. banyak lagi masa :)