Thursday, May 19, 2011

Retainer. Dah rasa macam pakai gigi palsu T_T.

Oh ya. Braces sudahpun selamat dikebumikan oleh doktor gigi. Dipasangnya pula retainer. Kena pakai duapuluempat jam tanpa henti selama 6 bulan. Lepas tu kena pakai duabelasjam sehari.


Retainer.


Erm sangat sadis tahu??!! Makan pun rasa macam tak makan. Kunyah pastu telan... Jangan kurus sangat dah. Nanti baju pengantin semua londeh. LOL!


Retainer.


Boleh tanggal bila-bila masa. Suka hati kita! Itu yang nak didengar sangat tu! Doktor gigi cakap, "awak nak tanggal waktu sanding boleh.. tapi pakai balik lepas tu.." Tapi dalam hati, rasa nak cakap.... doktor, nanti nak cium cam ne? Tak ke pelik husband aku nanti. Wakakakaka. gatai! Tapi kang bila tanya, sure dia jawab..lu fikirlah sendiri :D.


Retainer.

Ha inilah bentuk retainer macam aku pakai. Kalau nak tengok real meh datang umah aku. Kalau korang nak tengok then suruh aku bukak depan korang...haraaaaaam aku nak buat cam tu. Sah-korang-muntoh-hijau-nanti.



Ni pula retainer juga. Tapi jenis plastik. Aku taknak jenis ni. Nanti lama-lama benda alah ni jadi nipis.




So sekarang sila panggil aku gadis retainer bukan gadis gigi besi lagi ya! :P


5 comments:

kasihredha said...

By pakai braces ke? tak perasan pun.
Kalau ikutkan retainer plastik tu lebih selesa By :)

Lynn Abd Latib said...

by

selalu tertanya2 dlm hati..org yg pakai braces ni sakit ke x masa pakai tuh?

Byzura Mj (By) said...

kasihredha : dah cabut dah kak selepas 2 tahun pakai :D.

tak perasan sebab banyak gambar By senyum hahaha

aah ah yang tu selesa.. tp By yang tak nak.

Byzura Mj (By) said...

littlehumblelynn : tak sakit.. cuma nafsu makan tak puas..

Anonymous said...

sakit x? ? brape kos utk retainer saje?leh x msg kat fb add : lalaberry@ymail.com tq so much