Friday, November 22, 2013

Bila stress...

Dulu.

Aku selalu baca novel untuk hilangkan stress. Tapi, tabiat itu sikit-sikit aku tinggalkan walaupun masih lagi membeli kalau nampak novel baru -___-". Bukan lah kikis sampai buang minat itu, cuma aku tak ada masa sangat nak concertrate dekat novel. Nak-nak aku jenis yang membaca tak boleh berhenti. Kalau berhenti aku tak lena tidur asyik dok fikir apa akan jadi seterusnya. Lepas itu, kalau tang sedih, aku duk nangis sengsorang. Hehehe. Tak jadi kerja aku jadinya.


So. 


Aku ubah sikit tabiat itu. Aku jenis tak suka sangat termenung duduk fikir masalah..nak-nak pasal kerja. Lagilah. Boleh tegang urat dan muntah hijo. Baik aku buat sesuatu kan? Wak pun selalu pesan, make its easy and let it go.



Aku start dengan tabiat suka menjahit =D. Macam seronok je tengok mak aku duduk menjahit lagi walaupun dah tua. Untuk diri sendiri bukan orang lain. Macam-macam dia buat..buat pemegang periuk la. Siap buat untuk anak-anak, sorang satu. So aku belajar sendiri. Buat pola, cantum jahit ikut dan aku =D. 



Bila jadi itu, seronok sangat! Serius. Tapi bila salah cantum, kau boleh mengamuk dan..terus campak ketepi dan tidur. Hahahaha!



Dengan pupuknya tabiat suka menjahit, aku adakan bilik khas untuk menjahit. Takde lah jarum ke ape tercicir sana sini. Ngeri je bila baca budak tertelan jarum...x-ray, jarum tu ada kat dalam perut. Haish... Dah ada bilik pun kena jaga. Buatnya Faris masuk sesorang...capai itu ini..hurmm dah tak nak fikir. 


Bilik menjahit aku.


Inilah dia bilik menjahit itu. Kecik je. Cukuplah untuk menjahit sorang-sorang. Kipas pun kecil je. Hehehe. Barang-barang yang agak bahaya aku letakkan dalam bekas pink putih kat atas itu. Menjahit salah satu tabiat yang aku sedang pupuk dalam jiwa aku skang ini. Ecewah! Tabiat lain yang aku pupuk adalah....



Memasak gaya masterchef! Hahaha Poyo sangat yang ini. Tapi betul, aku main-main masterchef...siap set time. Huahuahuahua. Lawak plak...kejap ke peti, kejap ke dapur =P. Last-last siap, senyum sorang-sorang dan makan. Mana tak naik badan itu  -__-". Oh ya. Siap letak gambar kat instagram ya! :P.



Hati-hati dengan tabiat memasak ini. Sekali berkilo-kilo ko boleh naikkan berat badan. So aku pratikkan yang berasaskan diet. Korang percaya ke aku asyik masak untuk masakan diet ??  Kalau percaya, bagus. Hahahaha.



Okla, bye!



+ By +

No comments: