Thursday, February 18, 2016

Faris : free drypers.

Assalammualaikum!


Hari ini nak buka topik Faris free drypers. Faris start belajar cici {read : buang air kecil}, masa umur 2 tahun lebih. Masa tu aku pantangkan Durrah. Dah tiba masanya supaya Faris belajar semua benda tu. Belajar cici, belajar uk uk {read : buang air besar :D}.


Mula-mula dalam 2-3 hari memang free-kan Faris dari pampers dan seluar. Senang, kalau dia nak buang air kecil dan besar...boleh terus lari ke toilet. Tapi itu pun kena berteman. Kalau tak, Faris tak nak sebab dia adalah seorang yang takut lipas. He he he.


Kadang-kadang dia berlari keluar, cici kat longkang. Selambe ok.


Lepas 2-3 hari barulah pakai kan Faris seluar. Ajar pula untuk buka seluar ataupun tarik je seluar sendiri dan cici. Misi, berjaya :).


Tapi, masa 1-2 bulan tu adalah juga kalau dia asyik main je... dia akan tahan dan terlupa untuk cici. Pernah sekali dia cici kat ruang tamu jiran -___________-". Dia tak sempat nak pergi toilet sebab duk asyik main kereta. Nasib sekali tu je.


Itu cerita pasal cici kan? Kalau cerita uk uk plak, Faris ada tangga sendiri untuk naik ke mangkuk tandas. Yang ini pun berjaya.


Dan masuk 3 tahun, Faris dah tak pakai pampers untuk waktu malam dan di rumah pengasuh. Dulu kalau malam pakai Faris pampers, sebab manalah tahu dia akan terkucir. Mamanya malas nak mencuci hahahaha. Dan di rumah pengasuh pula, Faris ni jenis nak buang air besar kat toilet dia je. Kalau orang lain punya taknak. Tapi sampai bila kan? Nanti bawa tabiat tu ke besar...susah anak jantan mama  nanti hihihi. Tak mo la jadi cerewet ok.


Masa umur 3 tahun juga, Faris dah boleh pergi toilet shooping mall untuk cici dan uk uk. Yeay!



Faris 3 tahun. 


Tahun ini nak masuk 4 tahun. Kejap je rasa. Tengok-tengok gambar, ehhhh dah besar anak sulung aku ;).



ok da! 


XOXO



+ By +

No comments: