Thursday, June 4, 2009

Yer..saya adalah si pemakai gigi besi braces

Ramai yang cakap sakit apabila memakai 'braces'.. Pada mulanya saya agak takut untuk membuat rawatan otho. Tetapi, setelah makcik saudara saya bagitahu bahawa tidak sakit, saya menjadi kuat semangat untuk meneruskan perjuangan di medan perang usaha saya untuk membetulkan gigi saya yang sudah senget benget akibat terjatuh ditolak minachi sekolah tamil dulu kemalangan.

Tidaklah sakit cuma tiada nikmat untuk makan dengan rakus. Susah nak kunyah benda-bendamakanan keras. Dulu saya agak sukar untuk tersenyum tetapi sekarang agak senang untuk tersengeh. Tetapi agak kaku, sebab saya memang susah nak tersengeh macam garfield!

Orang cakap muka saya macam garfield. Dulu saya adalah peminat garfield. Saya pakai beg sekolah pun beg garfield. Jangan tak tahu beg saya adalah bewarna PINK..ehehe..diulangi bewarna PINK! hehehe..

Cuba lihat diri saya, adakah saya macam garfield?? hahahaha!

Gambar di atas tu, adalah gambar saya sebelum saya memakai gigi besi 'braces'. Gambar di bawah pula adalah gambar saya tersengeh macam kerang busuk setelah memakai 'braces'! hahahahaha! Ada kawan saya cakap, saya buat 'botox'!

Tidak sampai setahun jagung saya memakai 'braces', gigi saya sudah bermesra dengan gigi sebelah-sebelahnya. Amat teruja untuk membuang besi-besi tersebut!


Sesiapa yang nak pakai 'braces', ingat pakai 'braces' tidak sakit ok!



4 comments:

z@ti said...

hahah..camne muka ko leh cam garfield nih?? tp aderla cket wei. hehe. dlu aku pun minat gler ngan brg2 garfield ni. :)

Cik By said...

hahaha...ramai ckp muke mcm garfiled..tu pasal aku gabungkan muke binatang tu ngan aku..hehehe..tu la dlu femes kan??

emroose said...

adakah aku pun kena pakai braces jugek...adehhhhh....nnt x pasal2 muka jd senget....x ker akan brubah senyuman manis kita selama ini....adusssss susah mokcik nk buat keputusan.....adehhhhh

Cik By said...

hahaha..buat la supaya ia lagi tersusun~~ :P