Sunday, August 23, 2009

Alhamdulillah...

Alhamdulillah, hari itu selasailah sudah majlis bacaan yasin di rumah Pahang. Takut gak, tiba-tiba tak jadi kan? Walaupun ada sketsa yang berlaku pada pagi tersebut (tak payah diceritakan di sini). Tapi betul-betul bersyukur sebab, masa tengah-tengah orang baca yasin pun ada lagi orang datang. Sampai orang terpaksa duk luar.

Makanan hari tu gak habis di baham oleh aku licin. Ramai yang memuji ' Nasi Kerabu' sodap.. Memang akuilah memang sedap * wink (puji mak sendiri).

Majlis ni adalah niat aku.. Dah lama tapi belum tunaikan. So, aku sendiri pilih sebelum puasa kena gak selesaikan. Betul lah, if jalan itu baik maka tuhan permudahkan.

Yang tak sangkanya, dalam kumpulan yang datang untuk membaca yasin tu salah seorang adalah cikgu aku yang pernah mengajar aku dan pernah lah campak buku aku sebab tulisan aku macam cacing . Aku tanya dia, kenal aku lagi tak? Dia cakap, tak ingat dah. Ye lah, ajar aku masa darjah 4..manelah dia ingat (nak nak dia jalan pun dah tak larat).

Yang mana aku tak jemput tu jangan lah terasa hati ya ? Nanti aku kawin aku jemput Sebab majlis ni bukan besar-besaran pun :P



p/s: tahun depan boleh lah buat lagi..seronok!! InsyaAllah. Untuk jai.jezz nanti kite buat n3 pasal nasi kerabu. Lupa sambal untuk nasi kerabu tu letak apa XD

Cik By

No comments: