Monday, November 25, 2013

Fitnesstone.

Weekend lepas, balik kampung untuk pergi menghadiri majlis kahwin. Hai ramai betul kahwinkan musim-musim cuti sekolah ini. Rasa nak kerat badan pun ada supaya dapat attend semua majlis... Kepada yang berkahwin, alhamdulillah,s elamat pengantin baru diucapkan.


Kakak aku ke utara...dan aku pula ke Timur. Semua main wakil-wakil..yang mana tak dapat sangat nak datang, mohon maaf ya.


Taknak cakap banyak, nah sekeping gambar dengan pengantin. Pengantin ini anak kepada orang yang banyak membantu aku masa aku kahwin. Tak terbalas rasanya jasa itu. 



OK dah. Cerita pun dah lari tajuk sebenarnya. Hehehe. 



Ahad.
SIL (sister in law), ajak pergi fitnesstone. Fitnesstone ini salah satu program jelajah RS Fitness Studio, dibuat di beberapa tempat dengan misi bersenam sambil menderma. Wahhh gitu. Sambil-sambil nak kurus dan sihat, dapat buat kebajikan, tak gitu?  Ada juga pertandingan untuk siapa yang bertahan untuk 3 jam earobik dan buat step dengan betul.



Kebetulan, aku dah lama tak turun erobik. Teringin juga tengok dan try earobik cara orang lain. So aku join.



Sebelum start mari kita check kesihatan dulu. Check bmi, tekanan darah, kencing manis dan kolestrol. Alhamdulillah tiada kesemua itu! Korang dah check? Kalau belum, silalah ringan kan badan untuk check. Nak-nak kita yang dah meningkat remaja *batuk *batuk. Perasan remaja lagi. Hahaha.




Tudung : sendiri . 
Baju + Seluar + Kasut : SIL punya.  :p


Tetiba tengok gambar ini, macam perasan perut tu macam lebar je T___________T. Angin. Angin. :P




Lagi gambar tangan. Pun nak masuk blog :P.


OK nak cerita sikit pasal erobik fitnesstone ini. Banyak benda yang aku belajar. Pasal Zumba, bokwa dan lain-lain. Banyak step juga aku dapat. Dan banyak juga step aku terbabas. Hahaha. Orang ke kanan, aku ke kiri..orang pusing, aku duduk diam... sebab tengah syok sendiri hayun tangan, tetiba step pusing laju. Hahaha. Lantak.



RS Fitness Studio. best! Lincah-lincah diaorang ni. Bukan lincah je...meliut lentok. Semangat tengok.



Lepas earobik, ambil gambar...semua gambar tak menjadi..dah parkinson semua orang hahahaha. SIL aku dah jadi instructor untuk earobik. Semoga berjaya akhirnya sis. 




Aku dan sijil. Kelas kan dapat sijil? Kalau betul step, dapat madle. 







3 jam bersenam berbaloi-baloi sangat rasanya. Agaknya berapa kalori hilang kan? Semoga dapat lagi akviti sebegini.







OK bye!



+ By +

No comments: